Λυχναράκια Κρητικά!



Υλικά για τη ζύμη:

1 φακελάκι μαγιά σε σκόνη
4 κ.σ. γάλα
4 φλιτζ. Αλεύρι
1/2 φλιτζ λάδι
2/3 φλιτζ ζάχαρη
2 αβγά χτυπημένα με λίγο αλάτι
3 κ.σ. γιαούρτι στραγγιστό


Υλικά για τη γέμιση:

4 φλιτζ ανάλατη μυζήθρα
2 κρόκοι αβγών
1 πρέζα βανίλια
2 κ.σ μέλι
2 κ.σ. ξύσμα λεμονιού
1 κ.σ. κανέλλα
2 κ.σ. ανάλατο βούτυρο
6 κ.σ. ζάχαρη
1 κρόκο αβγού χτυπημένο με λίγο νερό.

Ετοιμασία για την ζύμη:


Διαλύουμε τη μαγιά στο γάλα και προσθέτουμε λίγο αλεύρι (1 κ. γλυκού)
 και τ' αφήνουμε να φουσκώσει.
Σ ένα μεγάλο μπόλ χτυπάμε το λάδι με τη ζάχαρη μέχρι να γίνει κρεμώδες το μίγμα.
 Μετά προσθέτουμε τ 'αβγά ,αλάτι, γιαούρτι και το μίγμα μαγιάς -αλευριού.
 Ανακατεύουμε καλά και αργά προσθέτουμε το υπόλοιπο αλεύρι.
Ζυμώνουμε με τα χέρια και μεταφέρουμε τη ζύμη σε αλευρωμένη επιφάνεια για να ζυμωθεί καλύτερα. Σκεπάζουμε τη ζύμη ,όταν είναι έτοιμη και την αφήνουμε να ησυχάσει.


Ετοιμασία για τη γέμιση:

Λειώνουμε το τυρί μ'ένα πιρούνι και προσθέτουμε το κρόκο αβγού τη βανίλια ,το μέλι, το ξύσμα λεμονιού τη μισή κανέλα ,το βούτυρο και τα χτυπάμε όλα μαζί.
Προσθέτουμε τη ζάχαρη ανακατεύοντας συνεχώς. 

Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 180 βαθμούς. 

         Ανοίγουμε τη ζύμη σε χονδρό φύλλο και 
          κόβουμε στρογγυλούς δίσκους
με ένα φλιτζάνι. 
        Βάζουμε τη γέμιση στο κέντρο και ανασηκώνοντας τις
άκρες της ζύμης τις πιέζουμε κάνοντας 8 γωνίες.
Αλείφουμε την επιφάνεια με αυγό και ραντίζετε με την υπόλοιπη κανέλα.
Σε βουτυρωμένο ταψί  τοποθετούμε ένα ένα τα λυχναράκια.
Ψήνουμε για μισή ώρα περίπου η μέχρι να ροδίσουν
Θα φτιάξετε περίπου 25 λυχναράκια.


                                                                    Καλή επιτυχία!

11 σχόλια:

spoon_n_love είπε...

Αφροδιτουλα καλησπερα,αχ και να ειχα 2-3 ειναι απο τα αγαπημενα μου.Πολυ ωραια συνταγη.Συγχαρητηρια.Μπραβο

eva είπε...

Aφροδίτη μου!τέλεια τα λυχναράκια σου!
Δέν έχω φάει ποτέ και θέλωω να δοκιμάσω!
Καλό μήνα και καλό μήνα!

Afroditi Dionysopoulou είπε...

Nantia μου σε ευχαριστώ! φιλιά καλημέρα :)

Ευα μου , μου αρέσει πολύ η μυζήθρα , σε όλες τις εκδοχές της , και εγω 1η φορά τα εφτιαξά , τελικά ήταν πολύ πιο εύκολο απο οτι νόμιζα.

φιλιά πολλά ,μια όμορφη μερα και για εσένα :)

mia maria είπε...

Πολύ αγαπημένα μου! Όταν η κόρη μου σπούδαζε στην Κρήτη τα είχα ταράξει! Δεν τα έχω φτιάξει ποτέ, τα δικά σου είναι τέλεια! Συγχαρητήρια!

mara είπε...

Αξιοζήλευτα τα λυχναράκια "Θεά" μου!!!
Θα τα φτιάξω σίγουρα!!!

Afroditi Dionysopoulou είπε...

Big mama φαντάζομαι τα λυχναράκια απο τις ντόπιες νυκοκοιρές ή παραοσιακά ζαχαροπλαστεία θα είναι απίθανα!!! φιλιά:)

Μαρά μου σε ευχαριστώ πολλά φιλιά:):)

Opalina είπε...

yum yum!

Afroditi Dionysopoulou είπε...

angie μου σε ευχαριστώ! :)

Μarion, είπε...

Τα αγαπημένα μου...μπορω να φαω ενα ταψι με τον καφε μου
Πολύ ωραία συνταγή

Afroditi Dionysopoulou είπε...

Μαριον μου , καλησπέρα χαίρομαι που σου αρέσει η συνταγή , σε ευχαριστώ πολύ! :)

ΔΗΜΗΤΡΑ - ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ είπε...

Τα λυχναράκια τέλεια!!!!!! Σ' ευχαριστούμε για την ανάρτηση της συνταγής!!!! Καλό βράδυ!!