ΔΕΠΑΡ - Εικαστικό εργαστήρι!

Σκοπός του εικαστικού εργαστηρίου είναι η συστηματική και σε βάθος συνάντηση με τις ποικίλες πτυχές και όψεις των εικαστικών τεχνών. Στο πλαίσιο αυτό λειτουργούν τμήματα διαφόρων κατευθύνσεων και επιπέδων που απευθύνονται τόσο σε παιδιά όσο και σε ενήλικες.

Στις ευρύτερες δραστηριότητες του εικαστικού εργαστηρίου  συμπεριλαμβάνονται η διοργάνωση εκθέσεων, διαλέξεων, επιμορφωτικών σεμιναρίων και άλλων εκδηλώσεων που σχετίζονται με τις εικαστικές τέχνες, καθώς και η ανάπτυξη συνεργασιών με αντίστοιχους φορείς.

Παιδικά Τμήματα


alt Παιδικά τμήματα – γενική προσέγγιση:
Τα παιδικά τμήματα προσφέρουν μια πρώτη, μεθοδική όσο και απολαυστική, εξοικείωση με τις εικαστικές τέχνες, μέσα από τη δημιουργική ενασχόληση με ένα πλήθος τεχνικών (ζωγραφική, κεραμική, χαρακτική, μικτές τεχνικές).
Τα τμήματα αυτά απευθύνονται στο πιο ζωντανό και ιδιαίτερο κοινό: τα παιδιά. Η όλη προσπάθεια προσβλέπει στο να δημιουργηθούν εκείνες οι συνθήκες που να τους επιτρέψουν να συναντήσουν με ουσιαστικό τρόπο τις εικαστικές τέχνες, αποκτώντας αυθεντικές καλλιτεχνικές εμπειρίες. Το κλειδί στην προσπάθεια αυτή είναι η ανάδειξη των συνδετικών κρίκων ανάμεσα στην καλλιτεχνική πράξη και την πολυποίκιλη εικαστική παράδοση.
Μέσα από αυτή τη σύνδεση επιδιώκεται να ανακαλύψουν τα ίδια τα παιδιά τους ισχυρούς δεσμούς ανάμεσα στην τέχνη και τον πραγματικό κόσμο, συνειδητοποιώντας ότι η τέχνη δεν είναι μια πλαστή όαση που αφορά λίγους μυημένους, αλλά μια ουσιαστική εμπειρία της ίδιας τους της ζωής.

alt
Ανάπτυξη του προγράμματος σπουδών στα διάφορα επίπεδα:
Στις εικαστικές τέχνες το πρόγραμμα σπουδών δεν μπορεί να περιοριστεί σε μια μονοδιάστατη και γραμμική πορεία. Σε κάθε βαθμίδα αναδεικνύονται εξίσου τα διάφορα ζητήματα και οι θεμελιώδεις έννοιες της τέχνης, που, ωστόσο, σταδιακά διευρύνονται και εμπλουτίζονται με νέα στοιχεία. Στον εμπλουτισμό αυτό συνεισφέρουν και οι κύκλοι μαθημάτων κεραμικής και ιστορίας της τέχνης, που προσφέρονται επιπρόσθετα από ειδικούς εκπαιδευτικούς, καθώς και οι επισκέψεις σε μουσεία, εικαστικά εργαστήρια και σημαντικές καλλιτεχνικές εκθέσεις. Σύμφωνα με τη λογική αυτή, τα παιδικά τμήματα χωρίζονται στουσ εξής κύκλους:

alt
1. Το προκαταρκτικό τμήμα απευθύνεται σε παιδιά προσχολικής ηλικίας (4,5 – 6 ετών) και είναι διετούς διάρκειας. Το μάθημα είναι εβδομαδιαίο και διαρκεί μια ώρα και τριάντα λεπτά. Τα παιδιά εισάγονται στον συναρπαστικό κόσμο των εικαστικών τεχνών. Κυρίως ενισχύεται η επιθυμία τους για πειραματισμό και εξερεύνηση, μέσα από μια ποικιλία αισθητηριακών εμπειριών. Ιδιαίτερη σημασία δίνεται στην πρώτη, αλλά αποφασιστική, συνάντησή τους με έργα τέχνης διαφόρων κατηγοριών και περιόδων.


2. Η πρώτη βαθμίδα, είναι τριετούς διάρκειας. Σε αυτήν εγγράφονται μαθητές ηλικίας 6 - 8 ετών. Το μάθημα είναι εβδομαδιαίο και διαρκεί μια ώρα και τριάντα λεπτά.
Με μια ευχάριστη όσο και συστηματική διαδικασία τα παιδιά συναντούν ορισμένες βασικές τεχνικές και πτυχές των εικαστικών τεχνών. Ενθαρρύνονται η ερευνητική στάση και οι πειραματισμοί με τις διάφορες τεχνικές (επαφή με διάφορα υλικά, μικτές τεχνικές, κολλάζ, απλά τυπώματα, κεραμική) ενώ επιχειρείται η σύνδεση της κάθε δράσης με ζητήματα από την ιστορία της τέχνης.

3. Η δεύτερη βαθμίδα, είναι τριετούς διάρκειας. Σε αυτήν εγγράφονται μαθητές ηλικίας 9 - 12 ετών. Το μάθημα είναι εβδομαδιαίο και διαρκεί δύο ώρες.
Στο επίπεδο αυτό γίνεται αναλυτικότερη επεξεργασία των διαφόρων καλλιτεχνικών εμπειριών που προσφέρονται στα παιδιά και παρέχονται συνθετότερες γνώσεις σχετικά με τα διάφορα υλικά και τις τεχνικές (χαρακτική, τρισδιάστατες κατασκευές, κεραμική). Ιδιαίτερη σημασία δίνεται στο να κατανοηθεί η καλλιτεχνική διεργασία, αλλά και στο να αναδειχθεί η ποικιλία στην εικαστική έκφραση μέσα από την προσέγγιση των διαφόρων καλλιτεχνικών ρευμάτων.
alt
4. Εφηβικά Τμήματα – Φυτώριο:
Στα εφηβικά τμήματα προσφέρεται η ευκαιρία για μια διεξοδικότερη σπουδή και εμβάθυνση στην έρευνα, που περιλαμβάνει την εξοικείωση με ένα πλήθος τεχνικών, μεθόδων και υλικών. Ταυτόχρονα, μέσω των θεωρητικών μαθημάτων, αναδεικνύεται μια συνεκτική και σφαιρική εικόνα για τις εικαστικές τέχνες. Ειδικά τμήματα, επίσης μπορούν να λειτουργήσουν ως φυτώρια, προσφέροντας μια περισσότερο εξειδικευμένη και σε βάθος προσέγγιση, ιδιαίτερα σε εκείνα τα παιδιά που προσανατολίζονται σε καλλιτεχνικές σπουδές.
Κανονισμός Λειτουργίας
Το Εικαστικό Εργαστήριο του Δήμου Ρίου εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο των πολιτιστικών προσπαθειών του Δήμου Ρίου και ειδικότερα της Δ.Ε.Π.Α.Ρ. (Δημοτικής Επιχείρησης Πολιτιστικής Ανάπτυξης Ρίου).
Αποτελεί έναν χώρο ουσιαστικής συνάντησης με τις διάφορες πτυχές και όψεις των εικαστικών τεχνών. Στο πλαίσιο αυτό λειτουργούν τμήματα διαφορετικών κατευθύνσεων και επιπέδων, που απευθύνονται σε όλες τις ηλικίες.
Τα παιδικά τμήματα προσφέρουν μια πρώτη, μεθοδική όσο και απολαυστική, εξοικείωση με τις εικαστικές τέχνες, μέσα από τη δημιουργική ενασχόληση με ένα πλήθος τεχνικών (ζωγραφική, κεραμική, χαρακτική, μικτές τεχνικές).
Τα τμήματα ενηλίκων (σχεδίου - ζωγραφικής, κοσμήματος, κεραμικής και βυζαντινής εικονογραφίας) προσφέρουν τη δυνατότητα μιας εξειδικευμένης, συστηματικής και σε βάθος μαθητείας στις περιοχές αυτές.
Διδακτικό προσωπικό:
Η ποιότητα των σπουδών τόσο στα εργαστήρια που αφορούν ενήλικες όσο και στα παιδικά τμήματα έχει διασφαλιστεί με την επιλογή αξιόλογων διδασκόντων, που είναι όλοι απόφοιτοι καλλιτεχνικών σχολών, είναι οι ίδιοι ενεργοί καλλιτέχνες, έχουν προσανατολισμό προς τη διδακτική της τέχνης, αλλά, κυρίως, έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον γι’ αυτό που κάνουν.

Εκθέσεις – παρουσιάσεις των εργασιών:
Με την ολοκλήρωση του ετήσιου κύκλου των μαθημάτων, οι εργασίες των μαθητών παρουσιάζονται με τη μορφή μιας έκθεσης. Η παρουσίαση αυτή δεν έχει την έννοια της επίδειξης ενός τελικού προϊόντος, δεν έχει ανταγωνιστικό χαρακτήρα και δεν συσχετίζεται με βραβεύσεις και διακρίσεις, αλλά αποκαλύπτει συνολικά τη δημιουργική διαδικασία.
Συνδέεται με έναν ευρύτερο απολογισμό, φωτίζοντας όλες τις πτυχές του εκπαιδευτικού έργου και την ποικιλία της έρευνας και των αποτελεσμάτων. Αποτελεί μια ευκαιρία να αναδειχθούν οι διαδικασίες στις οποίες συμμετείχαν οι μαθητές, τα ερωτήματα που έθεσαν, τα εμπόδια που εντόπισαν και ξεπέρασαν, τις εμπειρίες που αποκόμισαν σε αυτή τους την προσπάθεια.
Έτσι, προσφέρεται η ευκαιρία για μια ορατή ανάμνηση και μια αναπαράσταση της όλης πορείας με πολύτιμη διδακτική σημασία, καθώς αποτελεί σημείο αναφοράς μιας συλλογικής προσπάθειας, αλλά και έναυσμα για περαιτέρω επεξεργασίες

Πλαίσιο λειτουργίας:
Η δημιουργία και η λειτουργία του εικαστικού εργαστηρίου βασίζεται στην υποστήριξη του δήμου, που διασφαλίζει την υλικοτεχνική υποδομή και καλύπτει τις λειτουργικές ανάγκες και τη διοικητική υποστήριξη. Μέρος της δαπάνης καλύπτεται και από την ύπαρξη των διδάκτρων από την πλευρά των μαθητών.
Οι εγγραφές στα διάφορα τμήματα γίνονται από 1 – 30 Σεπτεμβρίου. Αίτημα εγγραφής κατά τη διάρκεια της χρονιάς γίνεται αποδεκτό μόνο εφόσον ο διδάσκων κρίνει ότι αυτό δεν καθίσταται προβληματικό για την απρόσκοπτη λειτουργία του τμήματος.
Τα μαθήματα ξεκινούν την 1η Οκτωβρίου και ολοκληρώνονται στις 30 Μαίου. Ο ελάχιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα είναι 5 και ο μέγιστος 15, σε ειδικές περιπτώσεις. Η διεύθυνση διατηρεί το δικαίωμα για σύμπτυξη τμημάτων κατά τη διάρκεια της χρονιάς σε περίπτωση που, ο αριθμός των ατόμων που παρακολουθούν τα μαθήματα μειωθεί κάτω από το κατώτερο όριο.
Οι ημέρες των αργιών καθορίζονται με βάση τα όσα ισχύουν στη δημόσια εκπαίδευση.
Οι εργασίες των μαθητών παραμένουν στο εργαστήριο κατά τη διάρκεια της χρονιάς και επιστρέφονται μετά τη λήξη της ετήσιας παρουσίασης. Το εικαστικό εργαστήριο διατηρεί το δικαίωμα φωτογράφησης και προβολής των εργασιών αυτών.
Τα βασικά εργαλεία και τα υλικά στα παιδικά τμήματα προσφέρονται από τη σχολή και μόνο σε ορισμένες περιπτώσεις και για αποκλειστικά προσωπική χρήση των μαθητών μπορεί να ζητηθεί κάτι συμπληρωματικό. Στα τμήματα των ενηλίκων, τα εργαλεία και τα υλικά, λόγω του επαγγελματικού τους χαρακτήρα και της ατομικής τους χρήσης, αγοράζονται με υπόδειξη του διδάσκοντα.

Γενικότεροι στόχοι και προοπτικές:
Φιλοδοξία όλων των συντελεστών του εικαστικού εργαστηρίου είναι να αποκτήσει μια πολύπλευρη και πολυεπίπεδη λειτουργία.
Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας για μια συνολική ενεργοποίηση, ο χώρος φιλοξενεί καλλιτεχνικές εκθέσεις, διοργανώνει εκδηλώσεις και προσφέρει ανοιχτούς κύκλους διαλέξεων ιστορίας της τέχνης και εξειδικευμένα σεμινάρια. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη σύνδεση με τα σχολεία της περιοχής, με τη διοργάνωση ειδικών εκδηλώσεων και προγραμμάτων.
Η πραγματική πρόκληση είναι να καταστεί το εικαστικό εργαστήριο ένας τόπος αναφοράς για όλες τις δημιουργικές δυνάμεις της πόλης: για τους καλλιτέχνες της, για τους εκπαιδευτικούς της, για τις νεότερες γενιές της και αυτή η πρόκληση αφορά κάθε ενεργό πολίτη.

πηγή : http://www.depar.gr/

Η Πάτρα γίνεται... Μονακό!!



Σε μία καινοτόμο για τα ελληνικά δεδομένα πρωτοβουλία προχώρησε η τοπική αυτοδιοίκηση της Πάτρας σε συνεργασία με την Εθνική Επιτροπή Καρτ και την αγωνιστική λέσχη ΑΟΠ. Συγκεκριμένα, οι φορείς της πόλης πήραν την απόφαση να μετατρέψουν την πόλη τους σε Μονακό διοργανώνοντας αγώνα καρτ στο ιστορικό κέντρο της πόλης και στους δρόμους όπου τις υπόλοιπες ημέρες κυκλοφορούν αυτοκίνητα.



         Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν το ΄΄1ο Patras International Circuit Kart΄΄(P.I.C.K.) θα φιλοξενηθεί στην Πάτρα το διήμερο 19 - 20 Σεπτεμβρίου και το παρών αναμένεται να δώσουν περισσότεροι από 100 οδηγοί καρτ από όλη την Ελλάδα. Για τη διαμόρφωση της πίστας πρόκειται να χρησιμοποιηθούν τμήματα των οδών Κορίνθου, Μαιζώνος, Πατρέως και Αγίου Νικολάου, ενώ η γραμμή της εκκίνησης θα βρίσκεται στην πλατείας Αγίου Γεωργίου.
         Αξίζει να σημειώσουμε ότι, ο αγώνας θα διεξαχθεί σε ευρωπαϊκά πρότυπα ενώ ο στόχος των διοργανωτών είναι να φιλοξενήσουν στο μέλλον αγώνες τύπου Formula 3, Formula 3000 κ.α.

αναδημοσίευση απο : http://www.peritroxon.gr/content/view/454/50/

Μουσταλευρία!


Υλικά

7 φλ στραγγισμένο μούστο
3/4 φλ αλέυρι ή νισεστέ
1/4 φλ σιμιγδάλι ψιλό
καρύδια
κανέλα

Ετοιμασία

Σε ένα μέτριο μπόλ ανακαστεύουμε 2 φλ μούστο με το αλέυρι κ το σιμιγδάλι.
Βάζουμε τον υπόλοιπο μούστο στην φωτιά να βράσει , χαμηλώνουμε την φωτιά κ προσθέτουμε σταδιακά το μείγμα με το αλέυρι κ το σιμιγδάλι , ανακατεύοντας συνεχώς με ξύλινη κουτάλα.
Σιγοβράζουμε το μείγμα , ανακατεύοντας συνεχώς εως ότου πήξει κ αποκτήσει κρεμώδη υφή.
Ριχνουμε τη μουσταλευριά σε πιατάκια , αφήνουμε να κρυώσει σε θερμοκρασία δωματίου κ πασπαλίζουμε με χοντροκομένο καρύδι κ κανέλα.

Καλή επιτυχία!


Γλυκιά κικτρινοκολοκυθόπιτα!





Υλικά για την γέμιση

1 κιλό κίτρινο κολοκύθι τριμμένο στον τρίφτη κ σουρωμένο σε τρυπιτό
1 φλ καρύδιι τριμμένο
200 γρ σταφίφες ξανθές
1κ 1/2 κ.γ κανέλα
1/2 κ.γ γαρύφαλο
100 γρ μπισκότα παπαδοπούλου τριμμένα
μέλι για το τέλος

Υλικά για την ζύμη

250 γρ αλέυρι κοκινισμένο
2 κ.σ λάδι
1/2 πρέζα αλάτι
χλιαρό νερό



Ετοιμασία


Σε λεκανίτσα βάζουμε το αλέυρι κάνουμε στην μέση μια λακουβίτσα κ προσθέτουμε όλα τα υπόλοιπα υλικά.Το νερό λίγο λίγο ζυμώνοντας εως ότου εχουμε μια μαλακή ζύμη. Χωρίζουμε σε 2 κομμάτια , τα πλάθουμε μπαλίτσες και αφήνουμε σκεπασμένα με μια πετσέτα για μισή  ώρα.

Ετοιμάζουμε την γέμιση αναμειγνύοντας όλα τα υλικά.

Ανοίγουμε την ζύμη μας σε 2 φύλλα , στρώνουμε το 1ο σε βουτηρωμένο σκεύος , προσθέτουμε τη γέμιση ομοιόμορφα κ στρώνουμε απο επάνω το 2ο φύλλο , κόβουμε την πίτα μας σε κομμάτια , και ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο εως ότου ροδίσουν τα φύλλα μας.

Μόλις βγάλουμε απο το φούρνο την πίτα περιχύνουμε με μέλι. Σερβίρουμε με άχνη ζάχαρη κ επιπλέον καρύδι!

Καλη επιτυχία!


Η απόλυτη καρμπονάρα χωρίς αυγά!


Υλικά

1 πακετο μακαρονια
250γρ μπεικον - ψιλοκομενο
250γρ κεφαλογραβιερα - τριμενη
250γρ ρεγκατο - τριμενο
1 κουτι μανιταρια - κομενα
1 κουτι κρεμα γαλακτος
1 κουταλια βουτυρο
αλατι-πιπερι
Ετοιμασία
Bραζουμε τα μακαρονια με το αλατι και τα σουρώνουμε.
Στην κατσαρολα μας ριχνουμε το βουτυρο το μπεικον και τα μανιτατια και τα σωταρουμε για 5'
Κατοπιν ριχνουμε τα μακαρονια με τα υπολοιπα υλικα και ανακατευουμε συνεχως μεχρι να δεσει η σαλτσα μας. Σερβιρουμε ζεστα.

Λίγα μυστικά

Σε περιπτωση που θελουμε να ξαναζεστανουμε προσθετουμε 1 φλυτζανι γαλα και ανακατευουμε.


Καλή επιτυχία!

*την συνταγη εχω ανεβάσει εγω κ στο σαιτ των συνταγων της παρεας.


Γαλοπούλα gordon blue!







Υλικά

4 στήθη γαλοπούλας,
200 γρ γιαούρτι ή φρέσκο γάλα
400 γρ κασέρι τριμμένο,
150 γρ ζαμπόν ψιλοκομμένο,  
4 κ.γ μουστάρδα ,
2 αυγά,
2 κουταλιές της σούπας λάδι,
αλεύρι  
φρυγανιά τριμμένη,
αλάτι & φρέσκο πιπέρι
ελαιόλαδο για το τηγάνισμα

Ετοιμασία:

Πλένουμε τα φιλέτα γαλοπούλας , στραγγίζουμε και τα χτυπάμε ώστε να γίνουν σαν σνίτσελ. Σε μπόλ ανακατεύουμε το γιαούρτι με την μουστάρδα και βάζουμε μεσα τα φιλέτα να μαριναριστούν , αφήνουμε στο ψυγείο για τουλάχιστον 1 ώρα. όσο περισσότερο τα αφήσουμε τόσο πιο πολύ θα μαλακώσουν και θα φύγει η μυρωδιά απο το  κρέας.

Αφού περάσει η 1 ώρα σε βαθύ πιάτο χτυπάμε τα δύο αυγά με δύο κουταλιές σούπας λάδι.
Αλατοπιπερώνουμε και γεμίζουμε τα φιλέτα μας με το ζαμπόν και το τυράκι.
Τα πανάρουμε με την σειρά απο το αυγό , το αλέυρι και τέλος απο την φρυγανιά.
Τα τηγανίζουμε σε χαμηλή φωτιά για περίπου 15 λεπτά απο την κάθε πλευρά.
Για να μην μας ανοίξουν τα στερεώνουμε με οδοντογλυφίδες. Μόλις είναι έτοιμα στραγγίζουμε σε αποροφυτικό χαρτί κουζίνας και σερβίρουμε. Μπορούμε να τα συνοδεύουμε με ψητά λαχανικά , φρέσκες σαλάτες , ρύζι ...


 
Καλή επιτυχία!

Τούρτα γενεθλίων!


Υλικά

1 δόση απο το αγαπημένο μας κέικ
1 κουτί τσιγκινο μόρφατ φυτική σαντυγί
1 ζαχαρούχο γάλα
3 κουταλιές μερέντα
400 γρα μαρμελάδα φράουλα σε θερμοκρασία δωματίου
χρώματα ζαχαροπλαστικής
σοκολατένια κουφετάκια

Ετοιμασία

Φτιάχνουμε το κείκ μας και ψήνουμε σε στρογγυλό ταψάκι.
Μόλις ψηθεί , αφήνουμε να κρυώσει πολύ καλά και χωρίζουμε στα 2 παράλληλα προς τον πάγκο μας ώστε να έχουμε στρογγυλά κομμάτια.

Σε μπώλ χτυπάμε την φυτική σαντυγί σε δυνατή ταχυτητά  μέχρι να αφρατέψει.
Προσθέτουμε σιγά σιγά το ζαχαρούχο γάλα , συνεχιζοντας το χτύπημα.
Μόλις είναι έτοιμο το μείγμα μας , κρατάμε σε ένα άλλο σκεύος 4-5 κουταλιές ώστε να της χρησιμοποιήσουμε μετά στην διακόσμηση.

Προσθέτουμε στο αρχικό μείγμα την μερέντα και ανακατεύουμε καλά ώστε να ομογενοποιηθούν τα υλικά μας.

Βάζουμε το 1 κομμάτι απο το στρογγυλό κέικ μας σε πιατέλα.
Απλώνουμε πάνω μαρμελάδα σε όλο το κείκ , συνεχίζουμε με μια στρώση απο την κρέμα μας.
Από επάνω βάζουμε το άλλο κομμάτο κέικ πάλι μαρμελάδα και πάλι κρέμα.

Βάζουμε την τούρτα στο ψυγείο και την υπόλοιπη κρέμα μας. Αφήνουμε  περίπου 1 ώρα , να σταθούν τα υλικά μας και να ενοποιηθούν οι γευσείς κ τα αρώματα.

Αφούν έχουν παγώσει καλά , καλύπτουμε τα τοιχώματα της τούρτας μας.
Σε τις 4-5 κουταλιές που έχουμε κρατήσει απο την λευκή κρέμα προσθέτουμε τα αντίστοιχα χρώματα ζαχαλοπλαστικής , ώστε να έχουμε το αποτέλεσμα που θέλουμε.

Καλή επιτυχία & χρόνια καλά!





Εύκολη σοκολατόπαστα με μπισκότα!



Υλικά

150 γρ βούτυρο
5 κ.σ αχνη ζαχαρή
1 φακελάκι ανθός αραβοσίου σοκολάτα
1/2 λίτρο γάλα φρέσκο
2 πακέτα μπισκότα μιράντα

Ετοιμασία

Φτιάχνουμε τη κρέμα αραβοσίτου σύμφωνα με τις οδηγίες.
Αφήνουμε να κρυώσει.
Χτυπάμε το βούτυρο με την άχνη ζάχαρη και προσθέτουμε σιγά σιγά την κρέμα ανακατεύοντας συχεχώς.
Στρώνουμε στο σκεύος μια στρώση μπισκότα , καλύπτουμε με κρέμα.
Βάζουμε πάλι μπισκότα κ τελιώνουμε με μια ακόμα στρωση κρέμας.
Γαρνίρουμε με τριμμένα μπισκότα
(εμείς βάλαμε κ κομμάτακια απο αυγό kinder ... :):):) )


Καλή επιτυχία!




Ας παίξουμε λοιπόν!


Ένα παιχνίδι με πολύ αγάπη,που δεν θα χαρίσει κάποιο δώρο-έπαθλο ...

όμως απαντώντας στις ερωτήσεις θα μας υπενθυμίσει τί αγαπάμε και θα νιώσουμε ευγνώμονες για ότι έχουμε διαλέξει να αγαπάμε,ίσως σκεφτούμε λίγο περισσότερο τί αξίζει να αγαπάμε,ευτυχσμένοι που έχουμε ότι αγαπάμε και τί θέλουμε να αγαπήσουμε!
Ευγνώμονες που μέσα στην καθημερινότητα κάποιος μας έκανε να σκεφτούμε θετικά..απλά με ένα παιχνίδι!
(Προσπαθήστε να προσκαλέσετε φίλους που δεν έχουν προσκληθεί!)


Οι όροι έχουν ως εξής:


Να καταγράψω ποιος με προσκάλεσε στο παιχνίδι:  Η Eva

Να καταγράψω 10 πράγματα που αγαπώ:

1. Αγαπώ την οικογένεια μου!

2. Αγαπώ τους φίλους μου!

3. Αγαπώ ότι με κάνει να γελώ!

5. Αγαπώ τις χειμωνιάτικες βραδιές διπλά στο αναμένο τζάκι!

6. Αγαπώ την γιορτή των Χριστουγέννων!
7. Αγαπώ την αλήθεια!

8. Αγαπώ την μηχανοκίνητη οδήγηση!

9. Αγαπώ το τέννις!

10.Αγαπώ την μουσική του Χατζηδάκη!
Στέλνω και εγω με την σειρά μου την πρόσκληση στους παρακάτω φίλους!


Αθηνά  από  http://santie-athina.blogspot.com/





Ιφιγένεια απο http://basilikikonstantina.blogspot.com/

Χριστίνα απο http://louchic.blogspot.com/


Κεφτεδάκια με πουρέ στο φούρνο!






Υλικά

600 γρ κιμά μοσχαρίσιο
400γρ κιμά κοτόπουλο
2 κ.σ  ψιλοκομμένο δυόσμο
1 κ.σ ξύδι
3 σκελίδες σκόρδο ψιλοκομμένες
1 κρεμμύδι μικρό τριμμένο
2 φ.ψωμί μουσκεμένες
αλάτι , πιπέρι
2 κ.σ κεφαλογραβιέρα ή παρμεζάνα τριμμένη
αλέυρι & ελαιόλαδιο για το τηγάνισμα

για την σάλτσα

1 κρεμμύδι ψιλοκομμένο
1 καρότο κομμένο σε κυβάκια
1.κ.σ σέλινο ψιλοκομμένο
4 ώριμες ντομάτες ξεφλουδισμένες κομμένες σε κύβους
1κ.σ πελτέ
1 φλυτζανάκι λευκό κρασί
1/2 ποτήρι νερού χλιαρό νερό
αλάτι , πιπέρι
2κ.σ ελαιόλαδο

για τον πουρέ

1 κιλό πατάτες
1 κούπα γάλα φρέσκο
5 κουταλιές φρέσκο βούτυρο
αλάτι , μοσχοκάρυδο
4 κ.σ κεφαλογραβιέρα ή παρμεζάνα τριμμένη

Ετοιμασία

Βάζουμε όλα τα υλικά για τα κεφτεδάκια σε ένα μπολ και ζυμώνουμε το μείγμα.
Πλάθουμε τα κεφτεδάκια , τα αλευρώνουμε και τηγανίζουμε σε φρέσκο ελαιόλαδο.
Αφήνουμε σε απορροφητικό χαρτί.

Ετοιμάζουμε την σάλτσα τσιγγαρίζουμε το κρεμμύδι , το σκόρδο το καρότο ελαφρά ,
σβύνουμε με το κρασί προσθέτουμε όλα τα υπόλοιπα υλικά και σιγοβράζουμε για 20 λεπτά περίπου.
Στην σάλτσα προσθέτουμε τα τηγανισμένα κεφτεδάκια και συνεχίζουμε το βράσιμο για 10 ακόμα λεπτά.

Ετοιμάζουμε τον πουρέ πλένοντας καλά τις πατάτες καλά, τις βάζουμε σε μία κατσαρόλα με νερό και τις αφήνουμε να βράσουν. Οταν βράσουν τις καθαρίζουμε και τις περνάμε από την μηχανή του πουρέ πριν κρυώσουν. 
                 Σε μία κατσαρόλα βάζουμε το γάλα και το βούτυρο σε πολύ χαμηλή φωτιά μόλις λιώσει το βούτυρο, προσθέτουμε τις πατάτες ανακατεύουμε συνέχεια με ξύλινη κουτάλα.
Ρίχνουμε το αλάτι το μοσχοκάρυδο και το τυράκι. 

Για το τελικό στάδιο βάζουμε τα κεφτεδάκια με την σάλτσα τους σε πυρίμαχο σκεύος , πασπαλίζουμε με τυράκι και προσθέτουμε κουταλιά κουταλιά τον πουρέ , μέχρι να καλύψουμε τα κεφτεδάκια.
Ψήνουμε για 10 λεπτά με προθερμασμένο φούρνο στους 180 βαθμούς και σερβίρουμε.

Καλή επιτυχία!







Πανακότα αρωματισμένη με λεμόνι & σάλτσα πορτοκαλιού!


Δεν υπερβάλλω συχνά για τις συνταγές που μοιράζομαι μαζί σας , αλλά αυτή είναι μια απο τις συνταγές που πρέπει όλοι να δοκιμάσετε!

Τα υλικά που θα χρειαστούμε :

1 λίτρο γάλα
ξύσμα απο 1 λεμόνι
1 κ.σ χυμό λεμονιού
1 σφινάκι limoncelo
5 κ.σ ζάχαρη
6 κ.σ γεμάτες κορν φλάουρ

υλικά για την σάλτσα πορτοκαλιού:

ξύσμα & χυμό απο 2 πορτοκάλια
χυμό απο 1 λεμόνι
1/2 ποτήρι νερού ζάχαρη
1 αστεροειδή γλυκάνισο

Εκτέλεση

Σε κατσαρολάκι βάζουμε ένα ποτήρι γάλα , ρίχνουμε μέσα το κόρν φλάουρ και
ανακατεύουμε μέχρι να διαλυθεί. 
Αδειάζουμε το υπόλοιπο γάλα σε κατσαρόλα , ζεσταίνουμε  και προσθέτουμε τη ζάχαρη ,
 το χυμό κ το ξύσμα λεμονιού και το σφινάκι limoncelo.
Μόλις αρχίζει το γάλα να αχνίζει , ρίχνουμε μέσα το μίγμα με το κόρν φλάουρ και
ανακατεύουμε συνεχώς απαλά με το σύρμα μέχρι να αρχίσει να πήζει.
Αποσύρουμε απο την φωτιά μόλις αρχίσει να γίνετε διάφανο.
Ανακατεύουμε 2 λεπτά ακόμα κ αδειάζουμε σε φορμάκια.
Αφήνουμε να κρυώσουν καλά και βάζουμε στο ψυγείο για τουλάχιστον 2 ώρες.

Για να φτιάξουμε την σάλτσα , αδειάζουμε σε κατσαρολάκι το χυμό των πορτοκαλιών , του λεμονιού την ζάχαρη κ στον αστεροειδή γλυκάνισο. Ανακαστεύουμε καλά κ αφήνουμε το μίγμα να ζεσταθεί σε μέτρια φωτιά. Προσθέτουμε το ξύσμα πορτοκαλιού , δυναμώνουμε την φωτιά και βράζουμε για 15 λεπτά μέχρι να έχουμε ενα απαλό σιρόπι.Το αφήνουμε να κρυώσει.

Για να σερβίρουμε , βύθιζουμε τα φορμάκια σε λίγο ζεστό νερό κ αναποδογυρίζουμε με πιατέλα.
Περιχύνουμε την πακανότα με την πορτοκαλένια σάλτσα.




Καλή επιτυχία!





Κορμός χαλβά με άρωμα πορτοκάλι!




Υλικά 

250 γρ κουβερτούρα
200 γρ χαλβά βανίλια ή σοκολάτα ή ανάμεικτο  κομμένο σε μικρούς κύβους
40  γρ βούτηρο τύπου κερκύρας
50 γρ ψίχα καβουρντισμένο και ανάλατο φιστίκι Αιγίνης
ξύσμα απο 1 πορτοκάλι

Εκτέλεση

Λιώνουμε την κουβερτούρα μαζί με το βούτηρο σε μπεν-μαρί.
Προσθέτουμε και το ξύσμα απο το πορτοκάλι.
Σε φόρμα κορμού στρώνουμε χαρτί ζαχαροπλαστικής και απλώνουμε
λίγη απο την λιωμένη σοκολάτα.
Απο επάνω βάζουμε μία στρώση απο κύβους χαλβά και φιστίκι,
προσθέτουμε ξανά σοκολάτα και πάλι χαλβά και φιστίκι
μέχρι να γεμίσει η φόρμα.
Μπορούμε ακόμα να ανακατέψουμε όλα τα υλικά μαζί ,
εφόσον εχει λιώσει καλά η σοκολάτα και να βάλουμε στην φόρμα.
Παγώνουμε καλά στο ψυγείο και όταν κρυώσει
 τον κόβουμε σε φέτες.

Καλή επιτυχία!

Λικέρ Κεράσι!



Υλικά

1+1/2 κιλό κεράσια
5 φλιτζ. ζάχαρη
1 ξυλάκι κανέλας
4-5 ολόκληρα γαρύφαλα
Ξύσμα μοσχοκάρυδου
6 φλυτζ.μπράντι

Εκτέλεση

Αναμειγμύουμε τα κεράσια, τη ζάχαρη και τα μπαχαρικά σε μεγάλο βάζο.
Σφραγίζουμε και αποθηκεύουμε, κατα προτίμηση στον ήλιο, για 40 μέρες, ανακινώντας το βάζο τουλάχιστον 1 φορά κάθε μέρα.
Αφού περάσουν οι 40 μέρες, σουρώνουμε τα στερεά υλικά απο το μείγμα και προσθέτουμε το μπράντι.


Καλή επιτυχία!













Διακοπές χωρίς τον παιδίατρο!



Πώς θα μπορέσουμε - στο βουνό ή τη θάλασσα - να αντιμετωπίσουμε χωρίς την παρουσία του παιδίατρου τραύματα, τσιμπήματα, αλλεργίες και πυρετούς; Η ψυχραιμία, μια ορισμένη εκπαίδευση και ένα γεμάτο «κουτί πρώτων βοηθειών» - και όχι η υπερπροστατευτικότητα και το άγχος - θα κατορθώσουν να διατηρήσουν τις οικογενειακές διακοπές μας ανέμελες.



Του Γιάννη Δεβετζόγλου με τη συνεργασία του Ανδρέα Κωνσταντόπουλου, Καθηγητή Παιδιατρικής Πανεπιστημίου Αθηνών, του Νίκου Παπαδόπουλου, Λέκτορα Παιδιατρικής Αλλεργιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και του Δόξη Αχιλλέα, Χειρούργου παίδων, μέλους της ομάδας αντιμετώπισης παιδικού τραύματος (Advanced Pediatric Life Support) του John Hopkins

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικότερα:

Το πρώτο-πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουμε πριν φύγουμε με το παιδί για διακοπές είναι να ανοίξουμε το βιβλιάριο υγείας και να ελέγξουμε αν έχει κάνει όλα τα εμβόλια. Αυτό είναι απαραίτητο για αυτονόητους λόγους...

Σε κάθε περίπτωση, στη θάλασσα ή το βουνό, βασικός κανόνας είναι ότι δεν θα πρέπει να αφήνουμε το παιδί ώρες ατελείωτες κάτω από τον ήλιο. Η έκθεση στον ήλιο μπορεί να δημιουργήσει - είτε άμεσα είτε με τον πέρασμα του χρόνου - προβλήματα στο δέρμα του εξαιτίας της τρύπας του όζοντος. Και φυσικά χρησιμοποιούμε πάντα αντηλιακό!

Εάν βρισκόμαστε στη θάλασσα, θα πρέπει να προσέχουμε, όταν το μικρό κολυμπάει, να μην έχει φάει. Αν είναι κάτω των 5 ετών, δεν το αφήνουμε να «ξανοίγεται» στη θάλασσα. Μπορεί ανά πάσα στιγμή και χωρίς κανείς να το καταλάβει να κουραστεί και να βυθιστεί.

Ωραία, λοιπόν! Τα παραπάνω δεν είναι παρά μόνο τα βασικά… Όταν φύγουμε για διακοπές - και ειδικά την πρώτη φορά που βρισκόμαστε μακριά από την «ασφάλεια» του παιδίατρου - είναι απαραίτητο να προσέξουμε πολύ περισσότερα από αυτά.

Οι συμβουλές και οδηγίες που ακολουθούν μπορούν να βοηθήσουν να γίνουμε περισσότερο «αυτόνομοι» στη διάρκεια των διακοπών χωρίς να είναι αναγκαίο να καταφεύγουμε για το παραμικρό σε ιατρική βοήθεια.


Οδηγίες γενικής χρήσεως


Το πρώτο πράγμα που έχουμε μαζί για ώρα ανάγκης είναι ορισμένα αντιπυρετικά και αναλγητικά, αυτά που χρησιμοποιούμε συνήθως. Αυτά μπορούν να δοθούν στο παιδί στην περίπτωση που θα ανεβάσει πυρετό ή παραπονιέται για κάποιους πόνους.

Σε περίπτωση που ο πυρετός υπερβεί τους 38,5 βαθμούς Κελσίου, καλό θα ήταν να επισκεφθούμε ή να επικοινωνήσουμε με κάποιον γιατρό.


Στην περίπτωση που πονάει και το αυτί του, τότε πιθανόν να πρόκειται για τη συνήθη ωτίτιδα. Μπορούμε να του δώσουμε αναλγητικό, αλλά και να επισκεφθούμε κάποιον γιατρό.

Το δεύτερο «απαραίτητο» είναι κάποιες κρέμες. Εκτός φυσικά από τις αντηλιακές, πρέπει να έχουμε μαζί μας αυτές που προστατεύουν από τα διάφορα τσιμπήματα: τσούχτρες στη θάλασσα, κάμπιες, μολυσμένα κουνούπια, είναι πιθανόν να έρθουν σε επαφή με το παιδί. Από τη δύσκολη θέση της στιγμής θα μας βγάλουν οι αντιισταμινικές ή κορτιζονούχες αλοιφές. Αυτές πρέπει να τις έχουμε πάντα στην τσάντα και στην περίπτωση τσιμπήματος τις απλώνουμε στο συγκεκριμένο σημείο. Ειδικές αλοιφές για παιδιά δεν υπάρχουν κι έτσι χρησιμοποιούμε αυτές των ενηλίκων.


Τραύματα

Το παιδί στις διακοπές έχει σαφώς περισσότερες πιθανότητες να αντιμετωπίσει ένα τραυματισμό κι αυτό επειδή διακοπές για το μικρό μας σημαίνουν «ανεξέλεγκτο» παιχνίδι. Υπάρχουν τέσσερις βασικές περιπτώσεις που είναι καλό να γνωρίζουμε πώς θα τις αντιμετωπίσουμε χωρίς να πανικοβληθούμε:


Γδαρσίματα

Το παιδάκι παίζει, τρέχει με… φόρα, πέφτει και γδέρνει κάποιο σημείο του σώματός του


Αφού το χαϊδέψουμε και σταματήσει να κλαίει, του εξηγούμε ότι θα καθαρίσουμε το τραύμα με «νεράκι» και ότι αυτό δεν θα πονέσει

Παίρνουμε το φυσιολογικό ορό, ο οποίος είναι στην ουσία «καθαρό νερό»

Ξεπλένουμε στην αρχή σχεδόν χωρίς καθόλου πίεση, μέχρι να βεβαιωθούμε ότι δεν θα πονέσει ή θα τσούξει

Στη συνέχεια πιέζουμε το μπουκάλι του ορού, ώστε να καταφέρουμε η πίεση να απομακρύνει όσο το δυνατόν καλύτερα χώματα ή ακαθαρσίες από το έδαφος

Παράλληλα ή μετά τον ορό, μπορούμε να ρίχνουμε οξυζενέ για καλή απολύμανση

Ταυτόχρονα μπορούμε να φυσάμε σιγά-σιγά σε εκείνο το σημείο για να δροσίζεται

Αφού γίνει ο καθαρισμός, ρίχνουμε ένα ιωδιούχο διάλυμα -που μας έχει συστήσει ο παιδίατρος- και αφήνουμε το τραύμα ανοιχτό

Αν θέλουμε, επαναλαμβάνουμε τον καθαρισμό μετά από κάποιες ώρες με λίγο ιωδιούχο διάλυμα, χωρίς αυτό να είναι απαραίτητο, αν έχει γίνει καλά ο καθαρισμός. Το τραύμα σε λίγο καιρό θα «θρέψει», κάνοντας μία κρούστα και το δέρμα θα αναγεννηθεί



Θλαστικά τραύματα

Το παιδί κάνει ένα βαθύ τραύμα (θλαστικό) από το οποίο τρέχει αίμα.


Σε αυτή την περίπτωση απλώς ρίχνουμε ιωδιούχο διάλυμα για απολύμανση

Αν έχουμε στο τραύμα ακαθαρσίες όπως χώμα, άμμο κ.λπ. ξεπλένουμε με ορό

Αν έχουμε αιμορραγία, πιέζουμε σε εκείνο το σημείο για να σταματήσει να τρέχει το αίμα

Ακολούθως, το δένουμε σφιχτά (τόσο όσο να μην πονάει)

Αν είναι πολύ βαθύ το τραύμα και εκτιμάμε ότι πρέπει να γίνουν ράμματα, τότε πάμε το παιδί σε κάποιο κοντινό ιατρικό κέντρο ή γιατρό

Αν όχι, καλό θα ήταν το τραύμα να καλυφτεί με μία βαζελινούχα γάζα, ώστε στην αλλαγή που θα χρειαστεί να γίνει να μην κολλήσει η γάζα με το ιωδιούχο διάλυμα και το ξερό αίμα, διότι θα προκαλέσει πόνο στο παιδί κατά την αφαίρεσή της


Τραύματα στο κεφάλι

Το παιδί χτυπά στο κεφάλι και δεν έχουμε προλάβει να δούμε εκείνη τη στιγμή σε ποιο σημείο έχει χτυπήσει. Πρώτα απ’ όλα πρέπει άμεσα να διαπιστωθεί αν το παιδί είναι καλά.


Ελέγχουμε αν έχει επικοινωνία με το περιβάλλον (αν μιλά και απαντά σε απλές ερωτήσεις).

Ελέγχουμε την αναπνοή του (αν αναπνέει καλά, όπως συνήθως).

Ελέγχουμε το σφυγμό του αν είναι σε φυσιολογικά επίπεδα. Για να το κάνουμε, βάζουμε το δάχτυλό μας (καλύτερα το δείκτη) στη μέσα πλευρά του καρπού και λίγο πιο κάτω από τον αντίχειρα. Εκεί πρέπει να αντιληφθούμε κάτι σαν χτύπο, σαν να συσπάται μία φλέβα (βραχιονοκερκιδική αρτηρία). Μετράμε για ένα λεπτό πόσους χτύπους έχει. Οι φυσιολογικοί για τα παιδιά είναι περίπου 94 το λεπτό. Αν είναι τρομαγμένο, θα έχει περισσότερους.

Από κει και πέρα περιποιούμαστε το τραύμα, όπως έχει περιγραφεί παραπάνω. Σε περίπτωση που το παιδί παραπονιέται για «χτύπημα» που δεν έχει αίμα ή πονάει πολύ, είναι πολύ πιθανό να έχει χτυπήσει κάποιο κόκαλο. Σε αυτή την περίπτωση χρησιμοποιούμε πάγο, πάντα τυλιγμένο σε μία πετσέτα και πιέζουμε πολύ ελαφρά το σημείο που πονάει.

Αν φοβάται και δεν επιτρέπει να το αγγίξετε σε εκείνο το σημείο, μπορείτε να του δώσετε την πετσέτα με τον πάγο να την ακουμπήσει μόνο του εκεί που χτύπησε. Δέκα λεπτά είναι αρκετά.

Η τακτική «πιέζουμε με ένα κέρμα τα χτυπήματα στο κεφάλι για να μην πρηστεί», δεν έχει και ιδιαίτερα αποτελέσματα.

Στην περίπτωση που πονάει πολύ και ο πόνος δεν υποχωρεί, είναι πιθανόν να έχει κάποιο κάταγμα. Αν συμβεί αυτό, ακολουθούμε τις οδηγίες με τον πάγο και περιδένουμε το τραύμα σφιχτά με ελαστικό επίδεσμο. Φυσικά, μετά πάμε σε κάποιο κέντρο υγείας για ακτινογραφία και φροντίδα από ειδικό γιατρό.



Εγκαύματα

Το πρώτο πράγμα που κάνουμε στην περίπτωση που το παιδί έχει καεί είναι να ρίξουμε στο σημείο εκείνο άφθονο κρύο νερό.

Αφήνουμε τη βρύση να τρέξει ή το καταβρέχουμε με ένα μπουκάλι για αρκετή ώρα, διότι η θερμοκρασία του εγκαύματος προχωρά ολοένα και πιο βαθιά, ενώ το κρύο νερό σταματά την πρόοδό του και ανακουφίζει την περιοχή.

Στη συνέχεια ρίχνουμε ιωδιούχο διάλυμα ή ειδική υδατογέλη, που έχει την ιδιότητα να απορροφά τη θερμοκρασία της περιοχής και επιπλέον έχει παυσίπονες ιδιότητες. Τέτοιου είδους κρέμες σε μορφή ζελέ είναι ιδανικές και μπορούν να χρησιμοποιηθούν από την πρώτη στιγμή, αμέσως μετά το νερό.

Μπορούμε να ανανεώνουμε την επίστρωση της υδατογέλης κάθε 2 ώρες στη διάρκεια του 24ώρου.


Παιδιά με χρόνια νοσήματα

 
Αν το παιδί μας έχει κάποιο γνωστό - οπότε μπορούμε να πάρουμε προληπτικά μέτρα - και χρόνιο πρόβλημα, στη διάρκεια των διακοπών θα κληθούμε να το αντιμετωπίσουμε μόνοι μας, συμπεριλαμβανομένων τυχόν εξάρσεων ή κρίσεων της νόσου. Το πιο συνηθισμένο πρόβλημα είναι οι αλλεργίες.


Αναφυλαξία

Η σοβαρότερη μορφή αλλεργίας είναι η συστηματική αναφυλαξία. Αυτή παρουσιάζεται αμέσως μετά από ένα τσίμπημα ή κατανάλωση τροφής, λήψη κάποιου φαρμάκου κ.λπ. με έντονα κάποια συμπτώματα που μπορούμε να αντιληφθούμε στο δέρμα και την αναπνοή. Αυτά είναι κοκκινίλες (εξανθήματα) στο δέρμα ή το παιδί αναπνέει πιο «σπαστά» (βρογχόσπασμος). Σε αυτές τις περιπτώσεις, πρέπει να έχουμε μαζί μας τα ειδικά φάρμακα, να διαβάσουμε σωστά τις οδηγίες, αλλά και να διαθέτουμε γνώσεις για να αντιμετωπίσουμε ένα ενδεχόμενο πρόβλημα.

Χαρακτηριστικά και πιο επικίνδυνα είναι τα τσιμπήματα από σφήκες και μέλισσες. Για τις περιπτώσεις αυτές υπάρχει ένα ειδικό «σετ αναφυλαξίας», στο οποίο πρέπει να έχουμε εκπαιδευτεί για να το χρησιμοποιήσουμε. Η εκπαίδευση γίνεται από τους ειδικούς γιατρούς. Αυτό είναι απαραίτητο, γιατί η αναφυλαξία - αν μπορεί να προκαλέσει κάτι πολύ σοβαρό - θα το κάνει μέσα στο πρώτο 15λεπτο ή μισή ώρα και είναι δύσκολο να φτάσει κανείς σε γιατρό τόσο άμεσα. Η ένεση είναι αυτόματη και γίνεται εύκολα. Στη συνέχεια μπορούμε να δώσουμε στο παιδί ένα βρογχοδιασταλτικό. Και εδώ είναι απαραίτητο να κάνουμε μία μικρή εκπαίδευση για τη χρήση της σύριγγας. Διότι είναι μεν πολύ απλή, αλλά αν γνωρίζουμε μόνο θεωρητικά πώς γίνεται και δεν έχουμε εξασκηθεί, είναι βέβαιο ότι θα δυσκολευτούμε αρκετά τη στιγμή που θα πρέπει να την κάνουμε.
Αναπνευστική αλλεργία

Η αναπνευστική αλλεργία είναι διαδεδομένη και εκδηλώνεται ως άσθμα ή ως ρινίτιδα. Πριν φύγουμε διακοπές, θα πρέπει να επισκεφτούμε το γιατρό ώστε να ρυθμιστούν οι δόσεις των φαρμάκων ή να δοθούν οδηγίες για το πώς θα μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε μια κρίση.

Στις περισσότερες περιπτώσεις, τα προβλήματα δεν είναι τέτοια που να μην μπορούν να αντιμετωπιστούν από εμάς τους γονείς επί τόπου ή να μην υπάρχει χρόνος για μια επίσκεψη στο κοντινότερο ιατρείο. Συνεπώς, αν εφαρμόζουμε την προφυλακτική αγωγή, όπως την έχει συνταγογραφήσει ο γιατρός και έχουμε εκπαιδευτεί στην αντιμετώπιση των κρίσεων της αλλεργίας του παιδιού, τότε είμαστε «καλυμμένοι». Ωστόσο πρέπει να αναφέρουμε στο γιατρό πού θα πάμε διακοπές, γιατί στην περίπτωση που το μέρος έχει υψηλό ποσοστό γύρης, θα μας δώσει σχετικές συμβουλές. Επίσης, καλό είναι να ταξιδεύουμε με κλειστά παράθυρα και να έχουμε βάλει φίλτρα υψηλής αποτελεσματικότητας (Hepa) στον αερισμό του αυτοκινήτου, που. απομονώνουν τα μικρότερα και πιο μικροσκοπικά σωματίδια από τον αέρα. Τα φίλτρα Hepa θεωρούνται από τα πιο αξιόπιστα και χρησιμοποιούνται ευρέως σε ιατρεία, νοσοκομεία, χειρουργικές μονάδες.

Και να θυμάστε, πάνω από όλα δεν χρειάζεται πανικός. Καλό καλοκαίρι!


Βουνό ή θάλασσα;
«Όπου προτιμούν οι γονείς», μας λένε χαρακτηριστικά οι ειδικοί. Η θάλασσα όμως έχει ένα βασικό πλεονέκτημα έναντι του βουνού: έχει ευεργετική προληπτική δράση. Κάνοντας τα παιδάκια βουτιές με ανοιχτή τη μύτη, καυτηριάζουν τα ιγμόρεια, το εσωτερικό της μύτης και τις αμυγδαλές, με αποτέλεσμα να σκοτώνονται τα μικρόβια και να μην αρρωσταίνουν «βαριά» τον επόμενο χειμώνα. Άρα οι διακοπές στη θάλασσα υπερέχουν σε ένα βαθμό από το βουνό, ενώ στο θέμα της ασφάλειας έχουμε να αντιμετωπίσουμε σχεδόν τους ίδιους ενδεχόμενους κινδύνους.


Τι θα πρέπει να περιλαμβάνει το «φαρμακείο των διακοπών»

Αντηλιακό

Κρέμα αντιισταμινική

Κρέμα κορτιζονούχα

Ιωδιούχο διάλυμα (10%)

Βαμβάκι

Αποστειρωμένες γάζες

Αμπούλες ή μπουκάλι με φυσιολογικό ορό

Λευκοπλάστ

Τραυμοπλάστ

Οξυζενέ

Επιδέσμους ελαστικούς

Αντιπυρετικό, αναλγητικό σιρόπι

πηγή : http://kids.in.gr/kid-related/health/article/?aid=5432819

Πολιτεία για παιδιά!





Για ακόμα μια χρονιά η πολιτεία για τους μικρούς μας φίλους ξεκινά
 στο κάστρο του Ρίου από της 27 εως 29 Αύγουστου .

Όλοι οι μικρή μας φίλοι μπορούν να επισπευτούν την πολιτεία και να περάσουν
ένα δημιουργικό 2 ήμερο .

Σίγουρα γονείς και παιδιά μπορούν να επισπευτούν το κάστρο και να χαρούν την μικρή πολιτεία τον μικρών μας φίλων και να τους ενθαρρύνουν για της χειροτεχνίες ,τα σκιτσάκια ,κ.λπ.

Δεν είναι απαραίτητο να είναι μόνο από τον δήμο του Ρίου ,μπορούν να το επισπευτούν και οι φίλοι μας από γειτονικούς δήμους και σας ευχόμαστε καλή διασκέδαση...


διαβάστε περισσότερα : http://www.depar.gr/

Τυρόπιτα 4 τυριά!





Υλικά

5 αυγά
150 γρ.έμενταλ τριμμένο
150 γρ.πικάντικη γραβιέρα τριμμένη
150 γρ.ανθότυρο θρυμματισμένο
150 γρ φέτα θρυματισμένη
400 γρ αλεύρι που φουσκώνει μόνο του
1 ποτήρι νερού αραβοσιτέλαιο
1 ποτήρι νερού γιαούρτι
1 κ.γ πάπρικα γλυκιά
1/2 κ.γ μοσχοκάρυδο
σουσάμι
βούτηρο για το σκεύος


Εκτέλεση

Αναμειγνύουμε σε ένα μπωλ όλα τα τυριά
Χτυπάμε σε άλλο μπώλ τα αυγά, προσθέτουμε το λάδι , τη πάπρικα , το γιαούρτι και σταδιακά το αλέυρι.Προσθέτουμε στο μείγμα των αυγών τα τυριά και ανακατεύουμε.
Βουτυρώνουμε το σκεύος μας και πασπαλίζουμε με σουσάμι.
Στρώνουμε τη ζύμη μας , τρυπάμε ελαφρά με ένα πηρούνι και πασπαλίζουμε πάλι με σουσάμι.
Καταβρέχουμε την τυρόπιτα με τα δάχτυλα μας και ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο για 30-40 λεπτά στους 180 βαθμούς με αέρα.

Καλή επιτυχία!






Τα 30 πιο όμορφα πράγματα στον κόσμο!



Ξέρουμε, ξέρουμε. Το να επιλέξεις το καλύτερο ηλιοβασίλεμα, είναι εξίσου δύσκολο με το να επιλέξεις την πιο ωραία νιφάδα σε χιονοθύελλα. Είναι όλα διαφορετικά και η επιλογή είναι αποκλειστικά προσωπική. Παρόλα αυτά, μερικά μέρη είναι θρυλικά για το μαγευτικό τους ηλιοβασίλεμα. Η Valle de la Luna στην έρημο Ατακάμα της Χιλής είναι ένα από αυτά. Η Σαντορίνη είναι επίσης διάσημη. Θα ξεχωρίσουμε τον κόλπο της Μανίλας στις Φιλιππίνες όπου δεκάδες ταξιδιώτες σκαρφαλώνουν έναν τεράστιο αμμόλοφο κάθε απόγευμα για να δουν ένα εκθαμβωτικό ηφαιστειώδες τοπίο γεμάτο ροζ, πορτοκαλί και μωβ αποχρώσεις. Αξέχαστη εμπειρία.














 















Γλυκό κεράσι!


Υλικά

1 & 1/2 κιλό κεράσια σκληρά(πετροκέρασα)
7 φλ ζάχαρη
1 φλ νερό
1 κ.γ χυμό λεμονιού
2 δόσεις βανίλιας

Εκτέλεση

Πλένουμε καλά τα κεράσια και αφαιρούμε τα κοτσάνια και τα
κουκούτσια με προσοχή να μην διαλυθούν.
Βάζουμε τη ζάχαρη με το νερό να βράσει και ανακατεύουμε
μόνο στην αρχή για να μην μας κολλήσει η ζάχαρη.
Αφού δέσει το σιρόπι , αποσύρουμε την κατσαρόλα απο την φωτιά
και όταν μισοκρυώσει ρίχνουμε τα κεράσια.
Βράζουμε πάλι τα κεράσια σε δυνατή φωτιά.
Ξαφρίζουμε το γλυκό και μετά ρίχνουμε το χυμό λεμονιού.
Αφού πάρει το γλυκό μερικές βράσεις ακόμα ,
προσθέτουμε τη βανίλια και αποσύρουμε απο την φωτιά.
Μόλις κρυώσει βάζουμε το γλυκό σε βάζα.

Καλή επιτυχία!


Αύριο και μεθαύριο πέφτουν τα αστέρια!




 
Τη νύχτα της Πέμπτης και της Παρασκευής (12 και 13/08) αναμένεται το κορύφωμα του ουράνιου φαινομένου των Περσείδων ή των πολυπληθών διαττόντων αστέρων ή της βροχής από πεφταστέρια, που θα είναι ορατή από όλα τα μέρη της Γης.
Ειδικά στην Ελλάδα, αν κοιτάξει κανείς τον ουρανό σε κατεύθυνση βορειοανατολική και αν ο ουρανός είναι καθαρός, θα μπορέσει να απολαύσει το θεαματικό φαινόμενο.
Φέτος, το φαινόμενο συνδυάζεται με μια σύγκλιση πλανητών, που θα είναι ορατή μετά την δύση του ηλίου και μέχρι τις 10 μ.μ., όταν η Αφροδίτη, ο Κρόνος, ο Άρης και η Σελήνη (ένα μέρος της) θα βρίσκονται πολύ κοντά σε ένα κύκλο διαμέτρου περίπου 10 μοιρών.
Οι ειδικοί πάντως της NASA, εκτιμούν ότι πρέπει να αναμένεται πτώση μετεώρων με μέσο ρυθμό 50 - 80 την ώρα και θεωρούν ότι μετά το 2007 υπάρχουν καλύτερες συνθήκες από ποτέ για την παρακολούθηση του φαινομένου, κυρίως από σκοτεινές περιοχές στην εξοχή, ώστε να μην παρεμβάλλεται η φωταύγεια των πόλεων.
Οι Περσείδες πήραν το όνομά τους, επειδή φαίνονται να προέρχονται από τον αστερισμό του Περσέα, αλλά αυτό είναι μια οπτική αυταπάτη.
Στην πραγματικότητα προκαλούνται από τα σωματίδια σκόνης και λοιπά υπολείμματα που αφήνει πίσω της η τεράστια ουρά (μήκους δεκάδων εκατομμυρίων χιλιομέτρων) του κομήτη 109Ρ/Σουίφτ-Τατλ, ο οποίος ανακαλύφθηκε το 1862 από τους αμερικανούς Λιούις Σουίφτ και Όρας Tατλ από τους οποίους και πήρε το όνομά του.
Ο κομήτης αρχίζει να συναντιέται με την τροχιά της Γης από τις αρχές του Αυγούστου και χρειάζεται περίπου 130 χρόνια για να πραγματοποιήσει μια πλήρη περιφορά γύρω από τον ήλιο.
Το πρώτο μετέωρο των Περσειδών της φετινής χρονιάς, μήκους περίπου 2,5 εκατοστών, εντοπίστηκε από τη NASΑ την προηγούμενη εβδομάδα πάνω από τον ουρανό της Αλαμπάμα στις ΗΠΑ.
Τα "πεφταστέρια" είναι μικροί διαστημικοί βράχοι που εισέρχονται στη γήινη ατμόσφαιρα υπό χαμηλή γωνία πρόσπτωσης και φαίνονται να καίγονται αργά. Καθώς πλησιάζουν προς το έδαφος με ταχύτητα γύρω στα 60 χλμ. το δευτερόλεπτο και διαλύονται από την τριβή και την υπερθέρμανση, αφήνουν φωτεινά ίχνη.
Τα μετέωρα -που σπάνια φτάνουν στη Γη, καθώς καίγονται κατά την πτώση τους τελείως- μπορούν να εμφανιστούν οπουδήποτε στο νυχτερινό ουρανό, ιδίως στα πιο σκοτεινά τμήματά του, όταν δεν υπάρχει φεγγάρι στον ουρανό.

πηγή : http://www.digitalcrete.gr/2010081110646/eidiseis/texnologia/airio-kai-methairio-peftoun-ta-asteria.html

Νομισματικό μουσείο!


Διεύθυνση: Λεωφ. Ελ. Βενιζέλου (Πανεπιστημίου) 12, 10671 Αθήνα



Το Νομισματικό Μουσείο στεγάζεται στο "Ιλίου Μέλαθρον", έργο του Ερνέστου Τσίλερ, κατοικία, άλλοτε, του Ερρίκου Σλήμαν. Άνοιξε τις πύλες του στις 11 Δεκεμβρίου του 1998 και είναι ένα από τα ελάχιστα του είδους του στον κόσμο.

Στις συλλογές του Μουσείου περιλαμβάνονται περίπου 600.000 νομίσματα, που καλύπτουν τον αρχαίο ελληνικό κόσμο, τη ρωμαιοκρατία, το Bυζάντιο, τον δυτικοευρωπαϊκό μεσαίωνα και τους νεότερους χρόνους. Πλήθος από "θησαυρούς" (κλειστά νομισματικά σύνολα), σταθμία, μολυβδόβουλλα, μετάλλια και πολύτιμους λίθους, συμπληρώνουν το εκθεσιακό δυναμικό του Μουσείου.

Περίπου δέκα χιλιάδες τόμοι συγγραμμάτων στον εξειδικευμένο χώρο της νομισματικής, της ιστορίας, της σιγιλλογραφίας, της αρχαιολογίας, πλαισιώνουν το αρχαιολογικό υλικό, μαζί με ένα πλουσιότατο αρχείο εγγράφων.

Το νόμισμα της αρχαίας Αθήνας

 Ποια είναι η σχέση του ενός ευρώ με την αρχαία Αθήνα; Τι μπορούσε να αγοράσει κάποιος με μία δραχμή και πόσο αγόραζε η αρχαία Αθηναία νοικοκυρά το λάδι; Αυτές είναι κάποιες από τις απορίες που θα λύσει η θεματική ξενάγηση στις συλλογές του Νομισματικού Μουσείου αυτή την εβδομάδα

Τρ. 10/8, 12 μεσημ. Εισιτ. € 3, μειωμένο € 2. Είσ. ελεύθερη για νέους έως 19 ετών και φοιτητές.




Ξεχαρβαλωµένη παιδεία



«Ηey, Τeacher, Leave Τhe Κids Αlone...» (δάσκαλε, άσε τα παιδιά ήσυχα) έλεγε το παλαιότερο τραγούδι που έγινε έµβληµα κάθε ανήσυχου εφήβου εναντίον µιας αυταρχικής παιδείας.....


διαβάστε περισσότερα : http://www.tanea.gr/default.asp?pid=10&ct=13&artID=4588437

Ζεστή σάλτσα μουστάρδας!


Υλικά

6 κ.σ μέλι
3 κ.σ μουστάρδα
1 κ.σ κορν φλάουρ
3 κ.σ κόκκινο ξίδι
2 κ.σ χυμό λεμονιού
άλατι & πιπέρι

Εκτέλεση

Σε μιά κατσαρόλα σε μεσαία φωτιά ζεσταίνετε όλα τα υλικά για τη σάλτσα.Ανακατεύετε συνεχώς , μέχρι η σάλτσα να γυαλίσει και να πήξει ελαφρά.Σερβίρετε ζεστή.

Καλή επιτυχία!

Βρήκαν αλάνα στο ... BBC!!!!!



Τόπε και το’ κανε! Η νεαρή Πατρινή σκηνοθέτιδα Αγγελη Ανδρικοπούλου, που με το ντοκιμαντέρ-έκπληξη «Τα παιδία δεν παίζει» αποθεώθηκε από το σύνολο των Ελλήνων κριτικών κινηματογράφου, «πέταξε» και εκτός συνόρων. Το τριήμερο 10-12 Ιουλίου η ταινία της με θέμα την διεκδίκηση ελεύθερου τόπου για παιχνίδι σε μια Πάτρα εχθρική, γεμάτη σκουπίδια προβλήθηκε στο BBC World στο πλαίσιο της σειράς «Η χώρα μου: Ελλάδα». Η Αγγελη που ήταν το κεντρικό πρόσωπο στο περιοδικό trip της «Πελοποννήσου» τον περασμένο Απρίλιο, είχε προαναγγείλει την προβολή με δεδομένο το έντονο ενδιαφέρον του βρετανικού δικτύου από την αρχή της χρονιάς. Αλλοτινή μαθήτρια του ΤΕΛ Αγυιάς, πρώην σερβιτόρα, υπάλληλος προποτζίδικου και κλόουν σε παιδικά πάρτυ, έκανε το ντεμπούτο της στην Εβδομη Τέχνη με δυο φιλμάκια μικρού μήκους αλλά τελικά τόλμησε την πρώτη μεγάλη της ταινία με τον σύντροφό της Αργύρη Τσεπελίκα παρακολουθώντας το πρόβλημα του μικρού της αδελφού Χρήστου που πάσχιζε να παίξει στην γειτονιά της Αγίας Σοφίας.



Κάθε μέρα, η Αλεξάνδρα, ο Βλαντ, η Χρύσα και η υπόλοιπη παρέα μαζεύονται μπροστά από το σπίτι του Χρήστου για να παίξουν ποδόσφαιρο μέχρι το βράδυ. Μόλις ξεκινήσουν το παιχνίδι, οι γείτονες αρχίζουν να διαμαρτύρονται, να φωνάζουν και να προσπαθούν να τους σταματήσουν με απειλές ή ακόμα και με τη βία. Μοιάζει να μην υπάρχει λύση στο πρόβλημα, καθώς δεν έχουν που αλλού να παίξουν.


Η Αλεξάνδρα πιστεύει πως πρέπει να βρεθεί ένας χώρος όπου θα μπορούν να παίζουν ελεύθερα και χωρίς να κινδυνεύουν. Αποφασίζει να μιλήσει στον Δήμαρχο της πόλης τους. Ανακοινώνει την ιδέα της στα υπόλοιπα παιδιά ζητώντας τους να της συμπαρασταθούν.

Η παιδική επιτροπή συνεδριάζει και μέσα απο διασκεδαστικές απόψεις, τσακωμούς και αρκετές αμφιβολίες αποφασίζουν να πάνε όλοι μαζί στο Δημαρχείο και να παρουσιάσουν το πρόβλημά τους. Ζητούν να δημιουργηθεί ένας χώρος παιχνιδιού σε ένα εγκαταλελειμένο οικόπεδο της γειτονιάς.

Ο αγώνας είναι σκληρός. Τα παιδιά είναι μαχητικά, όμως η δημοτική αρχή έχει άλλες απόψεις. Θα καταφέρουν τελικά να πραγματοποιήσουν το όνειρό τους η Αλεξάνδρα, ο Χρήστος, η Χρύσα και ο Βλαντ; Διεκδικώντας το δικαίωμά της στο παιχνίδι, η μικρή παρέα αναλαμβάνει πρωτοβουλίες, μαθαίνει να μάχεται, να σχετίζεται και να ωριμάζει…

Παρακολουθώντας την αληθινή αυτή ιστορία με πρωταγωνιστές τέσσερα παιδιά ηλικίας 9-14 ετών ανακαλύπτουμε μέσα απο χαριτωμένες αυθεντικές ατάκες, ξεκαρδιστικές σκηνές, αυθορμητισμό και τρυφερότητα, την αντίληψη που έχουν για την ζωή, τους μεγάλους, τη φιλία, την αγάπη άνευ όρων και την ασίγαστη ανάγκη για παιχνίδι.



ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΔΕΝ ΠΑΙΖΕΙ (ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ)-ΕΛΛΑΔΑ -2009

Σκηνοθεσία: Άγγελη Ανδρικοπούλου, Αργύρης Τσεπελίκας

Η σελίδα της ταινίας στο Facebook: http://www.facebook.com/pages/Ta-Paidia-DEN-Paizei/257386937882?v=info