Σπιτική πραλίνα φουντουκιού!


Υλικά

150 γρ φουντούκια
360 γρ κουβερτούρα γάλακτος
3 κ.σ βούτυρο
1 κ.σ κακάο σκόνη άγλυκο
1 φρέσκια βανίλια

Ετοιμασία 

Σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 oC σε ένα ταψί απλώνω τα φουντούκια και τα ψήνω για περίπου 12'.
Μόλις ψηθούν τα τυλίγω με μια πετσέτα κουζίνας και τα τρίβω ώστε να αφαιρέσω όσο το δυνατόν περισσότερη από την εξωτερική τους φλούδα.
Αφήνω να κρυώσουν εντελώς και τα αλέθω μέχρι να γίνουν σαν σκόνη. Η υφή τους θα μοιάζει με βρεγμένη άμμο.

Σε μπεν μαρί λιώνω την σοκολάτα γάλακτος. Όταν έχει λιώσει προσθέτω το βούτυρο, το κακάο και τους σπόρους της φρέσκιας βανίλιας.

Στην πραλίνα μου προσθέτω την "πάστα" φουντουκιού και ανακατεύω καλά.

Μπορεί το μείγμα όσο είναι ζεστό να σας φαίνεται αραιό, μα όταν κρυώσει θα πυκνώσει.

Διατηρώ την πραλίνα μου σε αποστειρωμένο βάζο στο ψυγείο.

Καλή επιτυχία! 

Αποστειρώνουμε βαζάκια για μαρμελάδες & γλυκά κουταλιού στον φούρνο!



Για να διατηρήσουμε μια μαρμελάδα ή ένα γλυκό του κουταλιού ή 
μια σπιτική σάλτσα για πολύ καιρό, 
θα χρειαστεί πριν να αποστειρώσουμε τα βάζα. 

Πρόκειται για μια απλή σχετικά διαδικασία η οποία προστατεύει τα γλυκά μας από μικροοργανισμούς, μύκητες και οτιδήποτε άλλο μπορεί να τα βλάψει ενώ παράλληλα μας δίνει τη δυνατότητα να τα φυλάξουμε στα ντουλάπια για πολύ καιρό!

Τα βάζα που θα χρησιμοποιήσουμε θα πρέπει να κλείνουν αεροστεγώς. 

Επί το έργο λοιπόν!

Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 100 οC.

Πλένουμε πολύ καλά τα βάζα με ζεστό νερό και υγρό πιάτων & τα ξεπλένουμε επιμελώς. 

Πάνω στη σχάρα του φούρνου ή σε ένα ταψί στρώνουμε μια καθαρή και σιδερωμένη, βαμβακερή πετσέτα, πάνω στην πετσέτα βάζουμε τα βάζα γυρισμένα ανάποδα και δίπλα τα καπάκια τους.

Τα αφήνουμε στον φούρνο για 15 λεπτά.


Τα βγάζουμε προσεκτικά με γάντι κουζίνας & τα γεμίζουμε με το γλυκό ή 
την μαρμελάδα μας.  

Καλύτερα τα βάζα και το γλυκό να είναι ακόμα ζεστά. 

Γεμίζουμε μέχρι επάνω, για να εγκλωβιστεί όσο το δυνατόν λιγότερος αέρας στο βάζο. 

Κλείνουμε ερμητικά με το καπάκι και τοποθετούμε το βάζο ανάποδα μέχρι να κρυώσει 
καλά το περιεχόμενο. 

Με αυτόν τον τρόπο γίνεται κονσερβοποίηση και μπορούμε να φυλάξουμε το βάζο στο ντουλάπι μας για πολλούς μήνες. 

Αν το ανοίξουμε, το βάζουμε στο ψυγείο.


Μικρά μυστικά :

*Ένα δείγμα της επιτυχίας της κονσερβοποίησης, είναι το ελαφρύ βαθούλωμα που παρατηρείται στο κέντρο του καπακιού αλλά και ο χαρακτηριστικός ήχος που ακούμε όταν ανοίγουμε για πρώτη φορά το βάζο, όπου μας εξασφαλίζει ότι έχει δημιουργηθεί κενό αέρος. Σε περίπτωση που ο αφαλός από το καπάκι είναι έξω, η μαρμελάδα ή το γλυκό θα πρέπει να μπει στο ψυγείο. Το ίδιο και όταν πια ανοιχτεί το βάζο.

  
*Ένας άλλος παράγοντας που μπορεί να αλλοιώσει τα γλυκά μας είναι η ύπαρξη υπολειμμάτων σάλιου γι' αυτό φροντίστε οι δοκιμές κατά τη διάρκεια παρασκευής τους αλλά και η κατανάλωση τους, να γίνονται πάντα με καθαρό κουτάλι.  


Καλή επιτυχία!