7.3.11

17 χρόνια χωρίς την Μελίνα Μερκούρη.




Τη χαρακτήρισαν "τελευταία ελληνίδα θεά" και "γυναίκα - φλόγα".
Όλη της η ζωή ήταν γεμάτη όνειρα, ελπίδες, αγωνίες και αγώνες. Η Μελίνα Μερκούρη ήταν μια από τις σημαντικότερες Ελληνίδες του 20ού αιώνα. Υπήρξε πολύμορφη προσωπικότητα. Κορυφαία αγωνίστρια της Δημοκρατίας στον αγώνα κατά της χούντας (1967-1974). Σπουδαία ηθοποιός του θεάτρου και του κινηματογράφου με διεθνή καριέρα και με ερμηνείες που έχουν καταγραφεί στις σελίδες της Έβδομης Τέχνης. Πολιτικός που σημάδεψε με την παρουσία της τον πολιτισμό της Ελλάδας, τον έφερε στις πρώτες σελίδες των εφημερίδων. Πίστευε ακράδαντα ότι ο πολιτισμός είναι η βαριά βιομηχανία μας. Ότι είναι ένα σοβαρό εξαγώγιμο προϊόν και ότι έχει μεγάλη σημασία και αξία η ανάδειξή του. Τη βάφτισαν Αμαλία - Μαρία, δεν τη φώναξαν όμως έτσι ποτέ. Το όνομα που θα χρησιμοποιούσαν σε όλη της τη ζωή, και με το οποίο έγινε πασίγνωστη, ήταν το "Μελίνα". Πολλές φορές δεν χρειαζόταν καν το επίθετο "Μερκούρη" για να συστηθεί. Ήταν η Μελίνα όλων των Ελλήνων, αλλά και η Μελίνα των ξένων.

Μελίνα Μερκούρη


Πραγματικό όνομα Μαρία Αμαλία Μερκούρη
Γέννηση 18 Οκτωβρίου 1920 Αθήνα, Ελλάδα
Θάνατος 6 Μαρτίου 1994 (73 ετών) Νέα Υόρκη, ΗΠΑ
Εθνικότητα Ελληνική
Είδος Τέχνης Θέατρο, Κινηματογράφος, Τραγούδι, Πολιτική
Η Μελίνα Μερκούρη (Μαρία Αμαλία Μερκούρη) (Αθήνα, 18 Οκτωβρίου 1920 – Νέα Υόρκη, 6 Μαρτίου 1994) ήταν ελληνίδα ηθοποιός και πολιτικός. Καταγόταν από σπουδαία οικογένεια πολιτικών. Μεγάλη ηθοποιός βραβευμένη με διεθνή βραβεία και παγκόσμιας ακτινοβολίας προσωπικότητα διετέλεσε υπουργός Πολιτισμού όλων των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ (όπως τόνισε και ο Ανδρέας Παπανδρέου "άντεξε" και στους 16 ανασχηματισμούς κυβέρνησης που έκανε), από το 1981-1989 και 1993-1994. Ο παππούς της, Σπυρίδων Μερκούρης, είχε διατελέσει για πολλά χρόνια δήμαρχος Αθηναίων και ο πατέρας της, Σταμάτης Μερκούρης χρημάτισε βουλευτής.
Έφυγε στις 6 Μαρτίου 1994, στο νοσοκομείο "Μεμόριαλ" της Νέας Υόρκης και κηδεύτηκε στις 10 Μαρτίου με τιμές Πρωθυπουργού. Η κηδεία της ήταν πάνδημη.



Πίνακας περιεχομένων
1 Θεατρική πορεία
2 Κινηματογράφος
2.1 Φιλμογραφία
3 Ερμηνεύτρια
4 Πολιτική σταδιοδρομία
5 Βιβλιογραφία
6 Εξωτερικοί σύνδεσμοι


Θεατρική πορεία
Το Σεπτέμβρη του 1938 γίνεται δεκτή στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου με συμμαθητές, μεταξύ άλλων, τη Δέσπω Διαμαντίδου, την Αλέκα Παΐζη, τον Ανδρέα Φιλιππίδη, τον Αλέξη Δαμιανό κ.ά. Το χειμώνα του 1939 παντρεύεται τον Παναγή Χαροκόπο. Πρωτοεμφανίζεται στη θεατρική σκηνή το 1944 στο Θέατρο Βρετάνια με το θίασο του Γιώργου Παππά και Αντώνη Γιαννίδη, με το έργο του Αλέξη Σολομού "Το μονοπάτι της Λευτεριάς" και ακολουθεί το έργο του Laszlo Bus-Fekete "H κόμισσα και ο καμαριέρης". Ακολουθούν: 1945-1946 "Μις Μπα", "Θα σε παντρευτώ Τέρας", "Το Πένθος ταιριάζει στην Ηλέκτρα", "Πωλείται Κέφι", "Η Μπόρα Πέρασε", "Επικίνδυνη Στροφή", "Ο Άνθρωπος και τα Όπλα", "Φαύλος Κύκλος", "Της Νύχτας τα Καμώματα", "Ένας Φίλος θα ‘ρθει απόψε" 1946 "Τρισεύγενη", "Ανατολικά του Σουέζ", "Το πορτραίτο του Ντόριαν Γκρέυ", "Δεν θα τα πάρεις μαζί σου", 1947 "Άνθρωπος και Υπεράνθρωπος", "Γαμήλιο Εμβατήριο", "Ο Βασιλικός", "Το τραγούδι της Κούνιας", 1949 "Λεωφορείον ο Πόθος" που αποτέλεσε μια από τις παραστάσεις σταθμούς στην καριέρα της ( παράσταση για την οποία γράφτηκε το τραγούδι του Μάνου Χατζιδάκι "Χάρτινο το Φεγγαράκι") καθώς το Θέατρο Τέχνης του Καρόλου Κουν για τους ηθοποιούς του Εθνικού ήταν "απαγορευμένο", "Το μικρό Καλύβι","Το χαμόγελο της Τζοκόντας","Ο Θάνατος του Εμποράκου", "Bolero", 1950 "Άννα Δουκάτσα", "Η Άννα των Χιλίων Ημερών" ( Ιστορική παράσταση που σκηνοθέτησε ο Δημήτρης Μυράτ και έπαιζαν μεταξύ άλλων η Μελίνα Μερκούρη, η Ειρήνη Παππά, η Άννα Συνοδινού, η Νίτσα Τσαγανέα, ο Χρήστος Τσαγανέας, ο Δημήτρης Μυράτ, ο Τίτος Βανδής, ο Ντίνος Ηλιόπουλος, ο Μίμης Φωτόπουλος, η Βούλα Ζουμουλάκη κλπ), 1951 "Το Επάγγελμα της Κυρίας Ουόρεν", "Η Μεγάλη Παρένθεση".

Από το 1951 αρχίζει να πρωταγωνιστεί παράλληλα και στην Γαλλική θεατρική σκηνή, όπου έγινε μούσα ενός από τους μεγαλύτερους θεατρικούς συγγραφείς, του Μαρσέλ Ασάρ. Συνεχίζει την παράλληλη πορεία της και στις δύο σκηνές, την αθηναϊκή και την παριζιάνικη. Το 1960 παίζει με το θέατρο Τέχνης το "Γλυκό Πουλί της Νιότης" με τον πρωτοεμφανιζόμενο τότε Γιάννη Φέρτη. Επόμενος σημαντικός σταθμός στην θεατρική της καριέρα είναι το "Illya Darling" που ανεβάζει, με προπωλημένα όλα τα εισιτήρια των παραστάσεων και με συμπρωταγωνιστή τον Νίκο Κούρκουλο, στο Broadway στις ΗΠΑ, ενώ είχε ήδη κάνει περιοδεία σε ολόκληρες της Ηνωμένες Πολιτείες. Το έργο είναι η θεατρική διασκευή του κινηματογραφικού έργου "Never on Sunday" (Ποτέ την Κυριακή), που της είχε χαρίσει παγκόσμια αναγνώριση. Κατά τα έτη 1967-1974, τα χρόνια της δικτατορίας, από τη στιγμή που τελείωσε τις παραστάσεις του "Illya Darling" έπαιξε μόνο την Λυσιστράτη το 1972.

Το 1975 και ενώ έχει επιστρέψει στην Ελλάδα, ανεβάζει στο θέατρο Κάππα με τον Νίκο Κούρκουλο την "Όπερα της πεντάρας", το 1976 την "Μήδεια" με το Κ.Θ.Β.Ε., ενώ το 1978 το "Συντροφιά με το Μπρεχτ" από το Ελληνικό θέατρο του Μάνου Κατράκη, παράσταση για την οποία γράφτηκε από το Θάνο Μικρούτσικο το "Άννα μην κλαις" για να τραγουδηθεί από τη Μελίνα Μερκούρη και τον Γιάννη Κούτρα. Τέλος το 1980 ξανανέβασε το "Γλυκό πουλί της Νιότης" με τον Γιάννη Φέρτη και έκλεισε ουσιαστικά την θεατρική της καριέρα με το "Ορέστεια" στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου από το Θέατρο Τέχνης. Το 1992 κάνει μια τελευταία, έκτακτη, εμφάνιση στην όπερα Πυλάδης, σε βιντεοσκοπημένη σκηνή, στο ρόλο της Κλυταιμνήστρας, που παρουσιάστηκε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Κινηματογράφος
Αρκετά σημαντική ήταν και η πορεία της στον διεθνή και ελληνικό κινηματογράφο. Της χάρισε αρκετά βραβεία με κορυφαίο το βραβείο πρώτης γυναικείας ερμηνείας του Φεστιβάλ των Καννών και επίσης μία υποψηφιότητα για Όσκαρ γιά το Ποτέ την Κυριακή (Never on Sunday) το οποίο έχασε απ'την Ελίζαμπεθ Τέιλορ το 1960.


Η Μελίνα Μερκούρη στην ταινία Ποτέ την ΚυριακήΤο κινηματογραφικό της ντεμπούτο έγινε με ένα θεατρικό έργο που είχε γραφτεί από τον Ιάκωβο Καμπανέλλη ειδικά για τη Μελίνα Μερκούρη, το "Στέλλα με τα κόκκινα γάντια", που στην ταινία είχε τον τίτλο "Στέλλα" (1955). Η ταινία αυτή ήταν η μόνη που έκανε η Μελίνα Μερκούρη με ελληνική παραγωγή(Καραγιάννης Καρατζόπουλος).

Φιλμογραφία
1955 "Στέλλα"
1956 - Συνεργάζεται με το μεγάλο έρωτα της ζωής της τοv Ζιλ Ντασέν και γυρίζουν την ταινία "Ο Χριστός ξανασταυρώνεται" βασισμένη στο μυθιστόρημα του Νίκου Καζαντζάκη
1957 Γίνεται μαυρομάλλα για το ρόλο της "Η Τσιγγάνα και ο Τζέντελμαν"
1958 Κάνει ταινία το μυθιστόρημα του Ρότζερ Βάιλαντ, "Ο νόμος"
1958-1960 Γυρίζει το "Ποτέ την Κυριακή" που την κάνει διάσημη σε όλη την υφήλιο, ταινία η οποία βραβεύτηκε με Όσκαρ Καλύτερου Τραγουδιού (ήταν υποψήφια για άλλα τέσσερα Όσκαρ). Η ταινία της χάρισε αρκετές σημαντικές διακρίσεις και παγκόσμια αναγνώριση, όπως το βραβείο πρώτου γυναικείου ρόλου στις Κάννες, η υποψηφιότητα για Όσκαρ πρώτου γυναικείου ρόλου κλπ
1960 Το "Ζήτω ο έρωτας"
1961 "Η Δευτέρα παρουσία", και "Η Φαίδρα" με τον Άντονι Πέρκινς και μουσική του Μίκη Θεοδωράκη
1963 "Οι Νικητές"
1964 "Τοπ Καπί" με τον Πίτερ Ουστίνοφ
1965 "Μηχανικά Πιάνα"
1966 "Κάποιος μπορούσε να πεθάνει", "10:30 Ένα Καλοκαιρινό Βράδυ" με τη Ρόμι Σνάιντερ
1969 "Σικάγο"
1970 "Υπόσχεση την Αυγή",
1973 "Η Δοκιμή" ντοκιμαντέρ για το Πολυτεχνείο και τα βασανιστήρια της Χούντας με Σερ Λόρενς Ολίβιε, Μίκη Θεοδωράκη, Γιάννη Μαρκόπουλο κ.ά.
1974 "Μία φορά δεν είναι αρκετό"
1976 "Άσχημες συνήθειες" και
1978 "Κραυγή Γυναικών", με την Έλεν Μπέρστιν.

Ερμηνεύτρια
Παράλληλα είχε σπουδαία πορεία στη δισκογραφία καθώς έχουν κυκλοφορήσει πάνω από δεκαπέντε δίσκοι της, πέρα από soundtrack ταινιών και θεατρικών παραστάσεων. Έχει τραγουδήσει μεγάλους Έλληνες συνθέτες, Μάνο Χατζιδάκι (με τον οποίο τους συνέδεε προσωπική φιλία), Μίκη Θεοδωράκη, Σταύρο Ξαρχάκο, Γιάννη Μαρκόπουλο, Βασίλη Τσιτσάνη αλλά και κορυφαία ερμηνεία μουσικών έργων των Κουρτ Βάιλ και Μπέρτολτ Μπρεχτ. Εμφανίσεις έκανε και στην τηλεόραση, σε σειρά ντοκιμαντέρ του BBC σε επεισόδιο με τίτλο "Η Ελλάδα της Μελίνας", από όπου και ο ομώνυμος δίσκος του Σταύρου Ξαρχάκου, όπως και σε σήριαλ και εκπομπές στη Γαλλική και τη Γερμανική τηλεόραση. Επίσης έγραψε και ένα βιογραφικό βιβλίο με τίτλο "Γεννήθηκα Ελληνίδα", του οποίου τα έσοδα από τις πωλήσεις διατέθκαν για τον αντιδικτατορικό αγώνα (η έκδοσή του στα ελληνικά δεν είναι νόμιμη). Ο τίτλος του βιβλίου της είναι η απάντηση που έδωσε στους δημοσιογράφους όταν της ζήτησαν να κάνει μία δήλωση για την αφαίρεση της υπηκοότητάς της από τους συνταγματάρχες: "Γεννήθηκα Ελληνίδα και θα πεθάνω Ελληνίδα".

Πολιτική σταδιοδρομία
Στο καιρό της επταετίας πολέμησε σφοδρά τη Χούντα, χρησιμοποιώντας τη φήμη και τη λάμψη που είχε αποκτήσει, με συνέπεια να της αφαιρεθεί η ελληνική υπηκοότητα. Έδωσε αρκετές συναυλίες και διοργάνωσε αρκετά μεγάλο αριθμό πορειών αντιδικτατορικού χαρακτήρα. Επεδίωξε και συναντήθηκε με πολιτικούς αλλά και με πνευματικές προσωπικότητες παγκοσμίου κύρους, με σκοπό να τους ευαισθητοποίησει ενάντια στη χούντα. Κατά την διάρκεια των αγώνων της έγιναν εναντίον της απόπειρες δολοφονίας, μία από τις οποίες παραλίγο να της στερήσει τη ζωή.

Με την πτώση της χούντας επιστρέφει στην Ελλάδα όπου και εγκαθίστανται μόνιμα πλέον και συνεργαζόμενη με στελέχη της αντιστασιακής οργάνωσης Π.Α.Κ. και τον Ανδρέα Παπανδρέου ιδρύουν το Πανελλήνιον Σοσιαλιστικόν Κίνημα αργότερα [Πανελλήνιο Σοσιαλιστικό Κίνημα]. Κατεβαίνει υποψήφια στη Β` Πειραιά το 1974 αλλά δεν καταφέρνει να εκλεγεί βουλευτής, πράγμα το οποίο επιτυγχάνει το 1977. Διετέλεσε υπουργός Πολιτισμού το 1981-1989 και 1993-1994, θέση η οποία της έδωσε το έναυσμα για να ξεκινήσει εκστρατεία για την επιστροφή των κλεμμένων μαρμάρων της Ακρόπολης από τον Λόρδο Έλγιν, τα οποία βρίσκονται στις προθήκες του Βρετανικού Μουσείου, να δημιουργήσει το θεσμό των δημοτικών περιφερειακών θεάτρων (γνωστά ως ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.) με σκοπό την πολιτιστική ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας αλλά και τον θεσμό των πολιτιστικών πρωτευουσών της Ευρώπης, με πρώτη την Αθήνα το 1985. Το 1990 διεκδίκησε την δημαρχία της Αθήνας χωρίς όμως επιτυχία.

Στη δεύτερη θητεία της στο υπουργείο πολιτισμού δίνει μεγάλη σημασία στην εισαγωγή του πολιτισμού και της θεατρικής αγωγής στα σχολεία αλλά καταβεβλημένη από πολύχρονη μάχη με τον καρκίνο άφησε την τελευταία της πνοή στο νοσοκομείο Memorial της Νέας Υόρκης, την Κυριακή 6 Μαρτίου του 1994.


H αρχαίτυπη επιτύμβια στήλη Μ. ΜερκούρηΗ σορός της έφτασε στην Ελλάδα στις 8 Μαρτίου του 1994 και τέθηκε σε διήμερο λαικό προσκύνημα στο παρεκκλήσι της Μητρόπολης Αθηνών, ενώ ταυτόχρονα κηρύχθηκε τριήμερο εθνικό πένθος. Την Πέμπτη 10 Μαρτίου του 1994 ψάλλεται η νεκρώσιμος ακολουθία στον Καθεδρικό Ναό Αθηνών και αμέσως μετά εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι τη συνοδεύουν ως το Α' Νεκροταφείο Αθηνών. Ήταν η πρώτη Ελληνίδα που κηδεύτηκε με τιμές αρχηγού κράτους. Ενταφιάστηκε σε οικογενειακό τάφο.

Ο θάνατός της προκάλεσε εκδηλώσεις συγκίνησης σε όλο τον κόσμο. Πολλοί πολιτικοί ηγέτες στέλνουν συλλυπητήρια μηνύματα στην οικογένειά της και στην Ελλάδα. Την ώρα της κηδείας της τα θέατρα και τα μαγαζιά στο Broadway παραμένουν κλειστά ενώ η έκτη Μαρτίου, ημερομηνία θανάτου της, έχει ορισθεί από την UNESCO ως παγκόσμια μέρα πολιτισμού κατά την οποία δίνεται το Βραβείο «Μελίνα Μερκούρη» ως βραβείο πολιτιστικής προσφοράς. Το βραβείο αυτό δίνεται από το 1997 και κάθε δύο χρόνια σε ανθρώπους ή οργανισμούς για την προσπάθειά τους να διασωθούν μνημεία πολιτισμού της ανθρωπότητας. Το βραβείο περιλαμβάνει και μία συμβολική επιταγή ύψους 20000 US$. Βραβείο "Μελίνα Μερκούρη" υπάρχει και στην Ελλάδα από το 2006 και δίνεται μαζί με το βραβείο "Δημήτρης Χορν", σε νέους και νέες Έλληνες και Ελληνίδες ηθοποιούς, αντίστοιχα.

Επίσης έχει ιδρυθεί, σύμφωνα με επιθυμία της, από το σύζυγό της Ζιλ Ντασέν και με τη συμμετοχή προσωπικοτήτων παγκόσμιας ακτινοβολίας, όπως ο νομπελίστας ποιητής Οδυσσέας Ελύτης, ο Γάλλος πολιτικός Ζακ Λανγκ κ.ά. το Πολιτιστικό Ίδρυμα Μελίνα Μερκούρη, το οποίο έχει ως στόχο την επιστροφή των κλαπέντων μαρμάρων της Ακρόπολης.

Βιβλιογραφία
Φρίντα Μπιούμπι, Μελίνα, μια θεά με το διάβολο μέσα της, Εκδόσεις Terzo-books, Αθήνα 1996, ISBN 960-7631-06-4
Je suis née grecque, αυτοβιογραφία, 1971, ISBN 225-300-445-6

Η Μελίνα Μερκούρη υπήρξε η πλέον διάσημη και προβεβλημένη προσωπικότητα της Ελλάδας. Πορτραίτα της γυρίστηκαν από τηλεοπτικούς σταθμούς σε ολόκληρο τον κόσμο και περιελάμβαναν, συνεντεύξεις της για τον πολιτισμό, για εθνικά θέματα και κυρίως για την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα. Τιμήθηκε με μετάλλια και διακρίσεις από πολλούς αρχηγούς κρατών, πανεπιστήμια (Βοστόνη, Οξφόρδη κ.α) διεθνείς οργανισμούς (Unesco κ.α) οργανώσεις, αλλά και από δήμους ολόκληρης της χώρας για την κοινά παραδεκτή προσφορά της στην τέχνη, στον πολιτισμό, στο κοινωνικό σύνολο. Γιατί η Μελίνα Μερκούρη ήταν η αγαπημένη του ελληνικού λαού. Και σήμερα, δεν είναι μια ανάμνηση, είναι καθημερινά μαζί μας.

3.3.11

Γλυκιά πίτα με ταχίνι!



Υλικά

3 φλ αλεύρι φαρίνα
2 φλ ταχίνι
2 φλ ζάχαρη
1/2 φλ χυμό από φρέσκο πορτοκάλι
1/2 κ.γ σόδα
1 κ.σ κανέλα
1/2 φλ τεντούρα ή κονιάκ
1/2 φλ καρυδόψιχα ψιλοκομμένη
3 κ.σ από την αγαπημένη σας μαρμελάδα
( εγώ έβαλα μαρμελάδα φράουλα )



Ετοιμασία

Χτυπάμε στο μίξερ το ταχίνι με την ζάχαρη για 10 λεπτά.

Στο χυμό πορτοκαλιού διαλύουμε την σόδα , την κανέλα
και την  τεντούρα ή το κονιάκ.

Προσθέτουμε στο μείγμα με το ταχίνι , το πορτοκάλι , τα καρύδια και λίγο-λίγο το αλεύρι.
Δουλεύουμε το μείγμα μέχρι να ενωθούν τα υλικά μας και να μας γίνει αφράτο.

Αλείφουμε με λάδι ένα ταψί Νο22 , αδειάζουμε το μείγμα και ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 για 45 περίπου λεπτά

Αφήνουμε την πίτα μας λίγο να κρυώσει και αλείφουμε με την μαρμελάδα.

Καλή επιτυχία!





2.3.11

Πιτάκια 3 τυριά σε φωλιές απο καταΐφι!


 


Υλικά

1 πακέτο φύλλο καταΐφι (450γρ)

200 γρ. τυρί κρέμα
300 γρ. τριμμένο ρεγκάτο
150 γρ. τριμμένο έμενταλ
ελαιόλαδο για το άλειμμα του σκεύους
αλάτι , πιπέρι ,
φρέσκο ψιλοκομμένο δυόσμο
γλυκιά πάπρικα


Ετοιμασία

Σε μεγάλο σκεύος  βάζουμε όλα τυριά μας και τα μυρωδικά μας. Ανακατεύουμε καλά ώστε να αναμειχθούν οι γεύσεις και τα αρώματα.

Ετοιμάζουμε τις φωλιές μας ανοίγοντας  καλά το κανταΐφι με τα δάκτυλα μας ώστε να ξεχωρίσουν καλά οι ίνες μεταξύ τους και να γίνει αφράτο και το χωρίζουμε σε 12-14 μέρη.

Σε καλά αλειμμένα με ελαιόλαδο ατομικά φορμάκια τοποθετούμε  ένα μέρος του καταΐφιού σαν φωλιά. Προσθέτουμε μια μεγάλη κουταλιά από την γέμιση των τυριών και σκεπάζουμε με ακόμα λίγο ακόμα κανταΐφι.


Ραντίζουμε τις φωλιές με ελαιόλαδο και ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 βαθμούς για 20 λεπτά περίπου, μέχρι να ροδίσει.




Καλή επιτυχία!



* Τα υλικά της γέμισης τα προσαρμόζουμε στα γούστα μας ...

1.3.11

Σοκολατοφραουλένιο τσίζ κείκ!










Υλικά για την βάση

250 γρ μπισκότα σοκολάτα γεμιστά με φράουλα
125 γρ βούτυρο λιωμένο

Υλικά για την κρέμα

300 γρ γεμιστή σοκόλατα γάλακτος με φράουλα
500 γρ κρέμα τυρί
80 γρ άχνη ζάχαρη
400 γρ κρέμα γάλακτος
2 κ.σ λικέρ φράουλα ή ρούμι
ξύσμα απο πορτοκάλι

Υλικά για την διακόσμηση

Φρέσκες φράουλες
τρίμματα σοκολάτας





Ετοιμασία

Κάνουμε τα μπισκότα σκόνη στο μπλέντερ , προσθέτουμε το λιωμένο βούτυρο και χρυπάμε λίγο ακόμα μέχρι να γίνει το μπισκότο σαν βρεγμένη άμμος.

Τοποθετούμε τα μπισκότα σε τσέρκι ή ταρτιέρα ή φόρμα με αποσπόμενο πάτο, στρώνουμε ομοιόμορφα και πιέζουμε ώστε να σταθεροποιηθεί καλά η βάση του γλυκού μας.
(με τον πάτο ενός ποτηριού , μπορούμε ευκολά και καλά να στρώσουμε τα μπισκότα μας)



Σπάμε την σοκολάτα σε μικρά κομμάτια. Βάζουμε την κρέμα γάλακτος να πάρει μια βράση και την αδειάζουμε στο μπόλ με τα κομμάτια σοκολάτας. Προσθέτουμε το λικέρ φράουλας ή το ρούμι και ανακατεύουμε απαλά με μια σπάτουλα μέχρι να λιώσει εντελώς η σοκολάτα. Αφήνουμε το μίγμα να κρυώσει.

Χτυπάμε καλά στο μίξερ το τυρί κρέμα με την άχνη ζάχαρη ,προσθέτουμε το μίγμα λιωμένης σοκολάτας και το ξύσμα πορτοκαλιού.



Αδειάζουμε το μίγμα πάνω στο μπισκότο γαρνίρουμε με τις φρέσκες φράουλες, το τρίμμα σοκολάτας και αφήνουμε στο ψυγείο να παγώσει καλά πρίν το ξεφορμάρουμε και σερβίρουμε.



Καλή επιτυχία!

28.2.11

Το αλφαβητάριο του γονιού της νέας εποχής!



 Aποφάσισε συνειδητά πως η ζωή με τα παιδιά είναι ωραία!
 Βασίσου στη διαίσθησή σου, σ΄ αυτή την εσωτερική φωνή που ξέρει καλύτερα από κάθε ειδικό τι είναι καλύτερο για σένα και  την οικογένειά σου.
 Γέλα όσο πιο συχνά μπορείς, με κάθε αφορμή, ακόμα κι αν χρειάζεται να διαβάζεις ανέκδοτα ή να βλέπεις κωμωδίες. Το γέλιο είναι βάλσαμο!
 Δώσε την ενέργειά σου σε ό,τι αληθινά επιθυμείς (και όχι σε ό,τι σε φοβίζει, σε αδειάζει, σε κλείνει στο καβούκι σου)!
 Επικεντρώσου στα θετικά χαρακτηριστικά και επιτεύγματα των παιδιών σου, στις μικρές και μεγάλες καθημερινές νίκες τους. Mε τον τρόπο αυτό τα βοηθάς να βρουν τη δική τους θέση στον ήλιο!


 Ζήτα βοήθεια! Υπάρχουν γύρω σου φίλοι, συγγενείς, ειδικοί, επαγγελματίες, συνάδελφοι, άνθρωποι που μπορούν να συνεισφέρουν αρκεί να το ζητήσεις όταν χρειάζεται.
 Ηρέμησε συνειδητά το νου σου όταν φλυαρεί και ρίχνει λάδι στη φωτιά των χειρότερων φόβων σου. Συνειδητοποίησε πως το χειρότερο σενάριο είναι κατά κανόνα μη πραγματοποιήσιμο, οπότε γιατί να τρομοκρατείσαι?
 Θυμήσου ποια/ποιος ήσουν πριν γίνεις μαμά/μπαμπάς και ποια/ποιος πραγματικά είσαι πέρα  από το να είσαι γονιός.
 Ισορρόπησε την ανάγκη σου να ελέγχεις τα παιδιά και τις καταστάσεις στην οικογενειακή ζωή με μια γερή δόση χιούμορ και αυτοσαρκασμού!
 Κράτα  ζωντανή τη φλόγα του έρωτα ανάμεσα σε σένα και στο σύντροφό σου. Eίναι το καλύτερο δώρο για τα παιδιά σου! Aν είσαι μόνος ή μόνη δώσε στον εαυτό σου το δικαίωμα να ερωτευθεί ξανά!
 Λύσε χωρίς ενδοιασμούς τα δεσμά που σε κρατούν ακινητοποιημένο σε αρνητικές πεποιθήσεις, παρωχημένα στερεότυπα, «πρέπει» και αντιλήψεις ξένες προς τις αρχές και τις αξίες σου.
 Μείνε σταθερός στο λόγο σου. Το «όχι» σου να είναι πραγματικό «όχι», όπως και το «ναι» σου να είναι πραγματικό «ναι». Τα παιδιά θα λατρέψουν τη σταθερότητα και την αξιοπιστία σου ακόμα κι αν διαφωνούν μαζί σου.
 Νιώσε τα συναισθήματά σου, όποια κι αν είναι, χωρίς να κρύβεσαι πίσω από το δάχτυλό σου. Μετά απελευθερώσου, συγχωρώντας τον εαυτό σου και τους άλλους και …απλά προχώρα παρακάτω!
 Ξεβολέψου για τα καλά όταν πρόκειται να μάθεις στα παιδιά σου, έμπρακτα  με την ίδια σου τη στάση, μια δεξιότητα ή συμπεριφορά που θα τα βοηθήσει στην πορεία της ζωής τους. Αν θέλεις να πιστέψουν στα οφέλη της γυμναστικής, σήκω από τον καναπέ και γυμνάσου πρώτος εσύ. Αν θέλεις να γίνουν δημιουργικά και δραστήρια, πρώτος εσύ κλείσε την τηλεόραση και κάνε κάτι δημιουργικό!
 Οραματίσου την οικογενειακή ζωή όπως θα ήθελες να είναι και μετά σήκωσε τα μανίκια για να κάνεις τη φαντασία σου πραγματικότητα!
 Πάρε τα μαθήματα που σου φέρνει η ζωή και τα ίδια σου τα παιδιά, ακόμα κι αν ο εγωϊσμός σου κλονίζεται. Παραδέξου τα λάθη σου, άλλαξε και συνέχισε τη ζωή ανανεωμένος!
 Ρύθμισε με μαεστρία το χρόνο σου για να προσφέρεις αποκλειστικά στον εαυτό σου μερικές στιγμές μοναχικότητας και ηρεμίας μέσα στην καθημερινότητα: λίγες βαθιές αναπνοές, ένα κομμάτι από την αγαπημένη σου σοκολάτα, μια βολτίστα…
 Συνδέσου οπωσδήποτε με ανθρώπους που έχουν κοινά ενδιαφέροντα και ανησυχίες με σένα, γίνε μέλος σε ένα ευρύτερο δίκτυο (φυσικό και ψηφιακό) και – βεβαίως – γίνε συνδρομητής στο Newagemama! Ετσι κρατάς ανοιχτή την πύλη προς το καινούργιο και το καλύτερο!
 Ταξίδεψε όπου μπορείς με τα παιδιά, για να γνωρίσετε μαζί τη χαρά της περιπέτειας και της ανακάλυψης του καινούργιου!
 Υπερασπίσου ενεργά, όπου χρειάζεται, τα δικαιώματα των παιδιών σου, έμπρακτα και μπροστά τους. Θα θυμούνται πάντα ότι η οικογένειά τους τα υποστηρίζει.
 Φρόντισε τον εαυτό σου με αγάπη, όπως φροντίζεις και τα παιδιά σου.
 Χόρεψε με τα παιδιά και το σύντροφό σου μέχρι που να βγεί στην επιφάνεια χαρούμενο το παιδί που κρύβεις μέσα σου!
 Ψάξε να βρεις την άκρη σε ό,τι σε απασχολεί, αντλώντας πληροφορίες από πηγές, ρωτώντας τους κατάλληλους ανθρώπους, αναπτύσσοντας δραστηριότητα για να βελτιώσεις την ποιότητα της ζωής σου! Με τη στάση σου αυτή μαθαίνεις στα παιδιά να είναι δραστήρια και δυναμικά και όχι παθητικά και μεμψίμοιρα.
 Ωθησε τα παιδιά σου προς την ανεξαρτησία και την προσωπική τους ολοκλήρωση, ακόμα κι αν δεν συμφωνείς με τις επιλογές τους. Αυτή είναι η πιο ακλόνητη απόδειξη σεβασμού προς την προσωπικότητά τους!

πηγή : http://newagemama.com

Παιδικό πάρτυ~ιδέες για να τους μείνει αξέχαστο!




Έχουμε θέμα

Είναι πιο έυκολο να οργανωθούμε με την διακόσμηση , τα φαγητά και τη μουσική , αν έχουμε επιλέξει απο την αρχή το θέμα πχ : μετατρέπουμε το δωμάτιο του σε πειρατικό καράβι , αγοράζουμε
καπέλα , σεντούκια με θησαυρούς  που κρύβουν λιχουδιές ή μικρά δώρα για όλους.
Θέμα του πάρτυ μπορεί να είναι ένα παιδικό παραμύθι όπως "η χιονάτη και οι 7 νάνοι" ...

Ζητάμε την βοήθεια και τη γνώμη τους

Ζωγραφίζουμε μαζί τους τις προσκλησεις ακόμα και αν είναι στην φάση που μπορούν να ζωγραφίσουν μόνο μουτζούρες.Τα πιο μεγάλα παιδιά μπορούμε να τα πάρουμε μαζί μας στα ψώνια ,
για να διαλέξουν τα διακοσμητικά ή τα φαγητά του πάρτυ. Έτσι δειχνοντάς τους εμπιστοσύνη τους δίνουμε την αίσθηση πως μπορούν να περιποιηθούν οι ίδιοι τοςυ φίλους τους. Εξάλλου τα παιδιά
γνωρίζουν καλύτερα απ'ολους τι ακριβώς τους αρέσει!

Αφήστε τα να δημιουργήσουν

Αντί να φωνάξουμε ένα κλόουν για να κάνει τα μαγικά του στο πάρτυ γενεθλίων , μπορούμε να ζητήσουμε απο ένα ζωγράφο να διασκεδάσει τα παιδιά . Όλα τα πιτσιρίκια ξετρελαίνονται με τα εργαλιά ενός σπουδαίου ζωγράφου (καβαλέτο , δαχτυλομπογιές,πινέλα ,μεγάλα χαρτιά ζωγραφικής, μπογιές , μαρκαδόρους) . Τα αφήνουμε ελεύθερα χωρίς να φοβόμαστε τα χρώματα στα ρούχα τους και που ξέρετε μπορεί να ανακαλύψουμε ένα κρυφό ταλέντο τους...

Όλοι στο χαλί χορού!

Παραμερίζουμε τα έπιπλα και αφήνουμε ελεύθερο και ασφαλή χώρο ώστε να κυλιστούν στο πάτωμα με την άνεση τους και να κάνουν τις χορευτικές τους φιγούρες!

Πάρτυ = Παιχνίδι

Κατεβάζουμε από το πατάρι όλα τους τα παινχίδια και επιτρέπουμε να παίξουν με ότι τραβα η ψυχή τους ...

Όλοι στον κήπο

Εάν το επιτρέπουν οι καιρικές  συνθήκες , μεταφέρουμε το πάρτυ στον κήπο , τα αφήνουμε να παίξουν κρυφτό και κυνηγητό στον ήλιο και ας λερωθούν με τα χώματα , και το ανοιξιάτικο γρασίδι!

Συμμετέχουμε στη γιορτή

Οι μεγάλοι στο σαλόνι και οι μικροί στο παιδικό δωμάτιο ...
αυτό δεν είναι σωτή συμπεριφορά.
Καλό είναι να συμμετέχουμε στο κέφι (έστω για λίγη ώρα ή εναλλάξ οι γονείς)  να διαβάσουμε παραμύθια , να χορέψουμε , να ψάξουμε μαζί για τους κρυμένους θησαυρούς , χωρίς βέβαια να δίνουμε την εντύπωση πως τα ελένχουμε ...

Παιδικός μπουφές

Εαν είναι επιτυχιμένος ο μπουφές τότε  θα είναι και το πάρτυ ...
Μικρά τόστ , σαντουιτσάκια , μικρές γλυκές μπουκιές , μινι πίτσα με φρέσκια ντομάτα  , που να μπορούν να φαγωθούν με το χέρι. Φρέσκοι χυμοί , σουβλάκια με φρούτα και φυσικά ατομικά μους σοκολάτας  και η τούρτα που θα κερδίσει την όρεξη τους!



Μοιράζομαι μαζί σας μερικές φωτογραφίες εύκολα
και νόστιμα φαγητά που εχω ετοιμάσει
για τα παιδικά πάρτυ μας.

Κροκέτες λαχανικών


Τυροπιτάκια μπάλες και μινι πίτσα

Αλμυρή τούρτα

Κέικ καρότου με γλάσο τυριού


Να και μερικές διασκεδαστικές δραστηριότητες
που έχω βρεί στο διαδίκτυο και
μπορούν να συμμετέχουν πολλά παιδάκια!!! Παιχνίδια της Άνοιξης!

Η γάτα και τα ποντίκια
Αριθμός παικτών: Από τρεις έως δέκα
Τι θα χρειαστείτε: Φουντούκια, καρύδια ή άλλους ξηρούς καρπούς
1. Διαλέξτε ένα παιδί για το ρόλο της γάτας. Υα υπόλοιπα παιδιά θα παριστάνουν τα ποντίκια.
2. Καθίστε σταυροπόδι και σχηματίστε έναν κύκλο γύρω από τη γάτα, που θα κάθεται στο κέντρο του.
3. Η γάτα τοποθετεί σε όποια θέση θέλει όλα τα φουντούκια γύρω της.
4. Το παιχνίδι ξεκινά με τα ποντίκια να πλησιάζουν τη γάτα περπατώντας στα τέσσερα για να της κλέψουν ένα φουντούκι. Μόλις κάποιο ποντίκι καταφέρει να της αρπάξει ένα, το πετάει πίσω από τον ώμο του. Οι παίκτες, στην προσπάθεια τους να αρπάξουν το φουντούκι, δεν πρέπει να σηκωθούν όρθιοι.
5. Όταν η γάτα αγγίξει ένα ποντίκι ενώ αυτό κρατά ακόμα τον ξηρό καρπό στα χέρια του, το παιχνίδι τελειώνει και το συγκεκριμένο ποντίκι παίρνει τη θέση της γάτας.
6. Εάν τα ποντίκια κλέψουν όλους τους ξηρούς καρπούς χωρίς η γάτα να πιάσει κανένα από αυτά, το παιχνίδι ξαναρχίζει με την ίδια γάτα.

Αγώνας σαλιγκαριών
Αριθμός παικτών: Πάνω από δυο
Τι θα χρειαστείτε: Ένα μαξιλάρι για κάθε παίκτη
1. Χαράξτε στο έδαφος (π.χ. στο προαύλιο) μια γραμμή αφετηρίας και μια γραμμή τερματισμού. Ορίστε ποιος θα είναι ο διαιτητής του παιχνιδιού.
2. Οι υπόλοιποι παίκτες παριστάνουν τα σαλιγκάρια. Για να ξεκινήσει το παιχνίδι, τα παιδιά πρέπει να σταθούν στη γραμμή αφετηρίας, πεσμένα στα τέσσερα με ένα μαξιλάρι στην πλάτη τους, που θα είναι το κέλυφός τους.
3. Όταν ο διαιτητής δώσει το σύνθημα, όλα τα «σαλιγκάρια» αρχίζουν και τρέχουν προς τη γραμμή τερματισμού, προσπαθώντας να μη τους πέσει το μαξιλάρι από την πλάτη. Όταν ένα «σαλιγκάρι» χάσει το μαξιλάρι του, πρέπει να μείνει ακίνητος μέχρι να του το τοποθετήσει και πάλι στην πλάτη ο διαιτητής.
4. Νικητής είναι το «σαλιγκάρι» που θα περάσει πρώτο τη γραμμή τερματισμού.

Τα εργατικά μυρμήγκια
Αριθμός παικτών: Από δυο έως είκοσι
Τι θα χρειαστείτε: Είκοσι διαφορετικά αντικείμενα (πέτρες, κουκούτσια, κουκουνάρια, κοχύλια, μολύβια κτλ.) και δυο καλάθια ή τσάντες.
1. Εάν υπάρχουν πάνω από δυο παίκτες, σχηματίστε δυο ομάδες και μοιράστε τα αντικείμενα στις δυο ομάδες.
2. Κάθε ομάδα αφήνει το καλάθι της στο έδαφος και τοποθετεί τα αντικείμενα της με τέτοιον τρόπο ώστε να έχουν μεταξύ τους απόσταση δυο βημάτων.
3. Αποφασίστε ποιος θα ξεκινήσει πρώτος από την κάθε ομάδα.
4. Μόλις είστε έτοιμοι, δώστε το σύνθημα εκκίνησης.
5. Κάθε παίκτης, μόλις φτάσει η σειρά του, πρέπει να τρέξει για να μαζέψει ένα αντικείμενα από τη δική του ομάδα και να τα βάλει και πάλι μέσα στο καλάθι της.
6. Ποια ομάδα θα καταφέρει να μαζέψει πρώτη όλα τα αντικείμενα της;

Όλα τα βατραχάκια στη λίμνη!
Αριθμός παικτών: Από δυο έως έξι
Τι θα χρειαστείτε: Έξι μικρά κουμπιά για κάθε παίκτη, ένα μεγαλύτερο κουμπί για κάθε παίκτη (που χρησιμεύει για την εκτίναξη των άλλων κουμπιών), μια κιμωλία και αυτοκόλλητα σε διάφορα χρώματα.
1. Εάν τα κουμπιά που διαθέτετε είναι όλα το ίδιο χρώμα και δεν μπορείτε να τα ξεχωρίσετε, κολλήστε πάνω τους ένα αυτοκόλλητο ή κάντε τους ένα σημαδάκι με ανεξίτηλο μαρκαδόρο, χρυσό ή ασημί.
2. Διαλέξτε μια επιφάνεια για να παίξετε. Σχεδιάστε στο κέντρο έναν κύκλο στο μέγεθος παλάμης, ο οποίος θα παριστάνει τη λίμνη.
3. Τα κουμπιά σας αντιπροσωπεύουν τα βατραχάκια. Τοποθετείστε τα γύρω από τη λίμνη.
4. Κάθε παίκτης, με τη σειρά, θα κάνει ένα βατραχάκι του να εκτιναχθεί, ώστε να πέσει μέσα στη λίμνη, πιέζοντάς το με το μεγαλύτερο κουμπί.
5. Ποιος θα καταφέρει να ρίξει όλα τα βατραχάκια του μέσα στη λίμνη;
Μπορείτε να παίξετε πολλά παιχνίδια χρησιμοποιώντας κουμπιά, από αγώνες δρόμου μέχρι ποδόσφαιρο. Εάν δεν έχετε κουμπιά, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε πούλια, καπάκια από μπουκάλια αναψυκτικών κτλ.

Το χρωματιστό μπαστούνι
Αριθμός παικτών: Από τρεις έως δώδεκα
Τι θα χρειαστείτε: Ένα πλαστικό κοντάρι ή ένα μπαστούνι βαμμένο σε διάφορα χρώματα και ένα άδειο κουτάκι αναψυκτικού.
1. Διαλέξτε έναν παίκτη και δώστε του το μπαστούνι.
2. Οι υπόλοιποι παίκτες πρέπει να σταθούν με τέτοιον τρόπο ώστε να μην βλέπουν τον παίκτη με το μπαστούνι (π.χ. να σταθούν με το πρόσωπο στραμμένο προς τον τοίχο)
3. Ενώ οι υπόλοιποι παίκτες μετρούν αργά ως το είκοσι, ο παίκτης με το μπαστούνι πρέπει να το κρύψει κάπου.
4. Μόλις το κρύψει, πρέπει να γυρίσει εκεί που βρίσκονται οι υπόλοιποι παίκτες και, αφήνοντας το κουτάκι του αναψυκτικού να πέσει κάτω, να πει: Όποιος το βρει, κερδίζει!
5. Όλοι οι παίκτες αρχίζουν να ψάχνουν το μπαστούνι. Μόλις το βρει κάποιος, πρέπει να φωνάξει: Το βρήκα! Και να τρέξει αμέσως προς το κουτάκι του αναψυκτικού.
6. Οι υπόλοιποι παίκτες πρέπει να τρέξουν και εκείνοι προς το κουτάκι.
7. Αυτός που βρήκε το μπαστούνι μπορεί να διαλέξει εάν θα κρύψει ο ίδιος το μπαστούνι ή ο παίκτης που έφτασε τελευταίος μπροστά στο κουτάκι.

Το φιδάκι
Αριθμός παικτών: Από δυο έως έξι
Τι θα χρειαστείτε: Ένα καπάκι από μπουκάλι αναψυκτικού για κάθε παίκτη, πλαστελίνη και ένα ξυλάκι για να σχεδιάσετε στο έδαφος το φίδι.
Γεμίστε το καπάκι με πλαστελίνη- μπορείτε να αναμείξετε διάφορα χρώματα. Σχεδιάστε στο έδαφος ένα φίδι. Κάντε του και μια μικρή τρύπα για μάτι. Εάν παίζετε σε τσιμέντο, μπορείτε να σχεδιάσετε το φίδι με χρωματιστή κιμωλία.
1. Κάθε παίκτης πρέπει να βάλει το καπάκι του στην άκρη της ουράς του φιδιού.
2. Ο καθένας, με τη σειρά, χτυπάει το καπάκι με τον δείκτη του χεριού του, προσπαθώντας να το κάνει να προχωρήσει όσο το δυνατόν περισσότερο γίνεται, χωρίς όμως να βγει από τα όρια του σώματος του φιδιού.
3. Εάν το καπάκι βγει έξω από το φίδι, το παιδί στο οποίο ανήκει το καπάκι πρέπει να το βάλει επάνω στη γραμμή, στο σημείο από όπου βγήκε. Όταν έρθει και πάλι η σειρά του να παίξει, θα το χτυπήσει από εκεί.
4. Νικητής είναι ο παίκτης που θα καταφέρει να βάλει πρώτος το καπάκι του στο μάτι του φιδιού.
Μπορείτε επίσης να σχεδιάστε τόσα φιδάκια όσα και οι παίκτες. Νικητής θα είναι ο πρώτος που θα φτάσει στο μάτι του φιδιού. Προστατέψτε την πλαστελίνη βάφοντάς τη με λίγο βερνίκι ξύλου. Με αυτό τον τρόπο θα γίνει πιο ανθεκτική και δε θα γεμίζει σκόνη.

Τσουβαλοδρομίες
Αριθμός παικτών: Πάνω από δύο
Τι θα χρειαστείτε: σακούλες σκουπιδιών
1. Τα παιδιά φοράνε τις σακούλες στα πόδια και τις κρατάνε με τα χέρια.
2. Χοροπηδώντας προσπαθούν να τρέξουν στο τέλος.
3.Νικητής είναι ο παίκτης που θα καταφέρει να φτάσει πρώτος στην γραμμή το τερματισμού.

Πηγή: «Παιχνίδια για όλες τις εποχές του χρόνου», Oriol Ripoll εκδόσεις Σαββάλας
Αναπαράσταση Τσίρκο

Σε ένα μπαούλο μπορείτε να βάλετε διάφορα ρούχα και αξεσουάρ μεταμφίεσης, όπως περίεργα καπέλα, γραβάτες, φιόγκους, μάσκες ζώων και κλόουν, διάφορα πανιά, εμπριμέ σεντόνια, ή παλιά ρούχα και μουσικά όργανα.
Τα παιδιά αποφασίζουν να κάνουν μια αναπαράσταση του τσίρκο, αναλαμβάνοντας το καθένα και από έναν ρόλο, ενώ παράλληλα μεταμφιέζονται ανάλογα. Οι ρόλοι μπορούν να είναι: Zώα (ελέφαντες, μαϊμούδες, άλογα κλπ.), ακροβάτες, ζογκλέρ, κλόουν, χορευτές/ριες, μουσικοί – ορχήστρα κ.α.

Η παράσταση αρχίζει! Οι θεατές χειροκροτούν. Οι μουσικοί παίζουν τα όργανά τους καθώς παρελαύνουν τα μέλη του τσίρκο. Οι χορεύτριες χορεύουν, οι ζογκλέρ πετούν και παίζουν με μπαλάκια και κορδέλες, οι ακροβάτες στριφογυρίζουν, οι κλόουν κάνουν αστεία, οι ελέφαντες προχωρούν με βαριά βήματα, οι μαϊμουδίτσες χοροπηδούν και τα άλογα καλπάζουν ρυθμικά. Αφού παρελάσουν όλοι και υποκλιθούν, οι «θεατές» χειροκροτούν.


Βρες τα κρυμμένα δωράκια

Έχουμε πάρει δωράκια για κάθε παιδί. Τους τα δίνουμε μέσα από ένα οργανωμένο παιχνίδι.
Τα υλικά που χρειάζονται για το παιχνίδι είναι: Μία λεκάνη, μία κουτάλα και ένα μαντήλι.
Επιλέγουμε ένα παιδί κάθε φορά και του κλείνουμε τα μάτια με το μαντήλι. Ένα άλλο παιδί παίρνει ένα δωράκι και το βάζει κάτω από την λεκάνη, τοποθετώντας την κάπου στο χώρο. Το παιδί με τα δεμένα μάτια γονατίζει στο πάτωμα και μπουσουλώντας προσπαθεί να βρει την λεκάνη που κρύβει το δωράκι, ενώ ταυτόχρονα κρατάει την κουτάλα και τη χτυπά στο πάτωμα, έως ότου πετύχει την λεκάνη. Τα υπόλοιπα παιδιά καθοδηγούν το παιδί φωνάζοντας του «ζέστη» όταν πλησιάζει στη λεκάνη και «κρύο» όταν απομακρύνεται από αυτή. Τα παιδιά νιώθουν μεγάλη ικανοποίηση όταν ανακαλύπτουν το κρυμμένο δωράκι.
Το παιχνίδι συνεχίζεται ώσπου να παίξουν και να πάρουν δωράκια όλα τα παιδιά.
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ

Τα παιδιά έχουν μια έμφυτη τάση να εξερευνούν τον κόσμο που τους περιβάλλει και να τον αναπαριστούν με σχέδια και χρώματα. Μέσα από την ανάγκη τους για καλλιτεχνική έκφραση τα παιδιά εξοικειώνονται με τις δυνατότητες και τους τρόπους χρήσης των υλικών. Επίσης, ανακαλύπτουν τις ποικίλες όψεις των αντικειμένων και των καταστάσεων και τους αποδίδουν νέες σημασίες, επενεργώντας πάνω τους κινητικά και νοητικά, ώστε να εκφράζονται με τρόπο δημιουργικό μέσα από τις εικαστικές τέχνες. Η έκφραση μέσα από την τέχνη δεν αποτελεί πολυτέλεια, αλλά ανάγκη για τα παιδιά.

Ένας καλός τρόπος, λοιπόν, ώστε τα παιδιά να αξιοποιήσουν ευχάριστα και παιδαγωγικά το χρόνο τους είναι να κατασκευάζουν διάφορα αντικείμενα. Αποτέλεσμα των κατασκευών τους θα είναι φυσικά η αίσθηση της χαράς μέσα από την προσωπική τους δημιουργία. Μέσα από τη σελίδα μας, σας προτείνουμε κάποιες κατασκευές. Για την υλοποίηση τους, είτε μπορείτε να ακολουθήσετε πιστά τις οδηγίες μας, είτε μπορείτε να τις παραλλάξετε, χρησιμοποιώντας τη δική σας φαντασία!

Για τις κατασκευές που απαιτείται ψαλίδι και κοπίδι είναι απαραίτητη και η παρουσία του γονιού, για αποφυγή τραυματισμών από παιδιά μικρής ηλικίας.


1η Κατασκευή: ΘΑΛΑΣΣΙΝΟ ΚΑΔΡΑΚΙ



ΥΛΙΚΑ:
· λευκό οντουλέ χαρτόνι
· 16 μπλε ξυλάκια
· 1 διαφάνεια
· χρώματα για τζάμι
· φυσικά κοχύλια και αστερίες
· κόλλα, ψαλίδι, κοπίδι

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ:

Πάνω στο λευκό οντουλέ χαρτόνι διατάσσουμε τα μπλε ξυλάκια, με τρόπο όπως φαίνεται στη φωτογραφία και τα κολλάμε με ρευστή κόλλα, ώστε να σχηματίσουμε την κορνίζα. Κόβουμε το οντουλέ χαρτόνι που περισσεύει γύρω-γύρω. Στο κέντρο του κάδρου κόβουμε με το κοπίδι το περίγραμμα του ψαριού. Στη συνέχεια, σχεδιάζουμε το περίγραμμα του ψαριού πάνω στη διαφάνεια και το ζωγραφίζουμε με χρώματα για τζάμια. Κόβουμε το ζωγραφισμένο ψάρι από τη διαφάνεια αφήνοντας, όμως, περιθώρια για να το κολλήσουμε κατόπιν στο περίγραμμα του ψαριού από το οντουλέ (από την πίσω μεριά του κάδρου). Τέλος, διακοσμούμε το θαλασσινό μας καδράκι, κολλώντας του τα διάφορα κοχύλια και τους χρωματιστούς αστερίες.


2η Κατασκευή: ΚΟΥΜΠΑΡΑΣ ΑΝΕΜΟΜΥΛΟΣ


ΥΛΙΚΑ:
· μπλε και κίτρινο κανσόν χαρτόνι
· 1 κονσερβοκούτι
· άσπρη τέμπερα
· πινέλο
· κόλλα, ψαλίδι, κοπίδι

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ:
Αρχίζουμε την κατασκευή μας βάφοντας το κονσερβοκούτι με τη λευκή τέμπερα (για να ξεκολλήσουμε το χαρτί που υπάρχει στην κονσέρβα, την μουλιάζουμε για λίγη ώρα στο νερό). Στο κίτρινο κανσόν χαρτόνι σχεδιάζουμε ένα τετράγωνο (8cm η κάθε πλευρά) και το κόβουμε. Επίσης, κόβουμε τις 4 διαγώνιους του τετράγωνου σταματώντας το κόψιμο της κάθε διαγώνιου λίγο πιο πάνω από το κέντρο του τετραγώνου. Πιάνουμε μία παρά μία τις άκρες του τετραγώνου που κόψαμε και τις ενώνουμε στο κέντρο του, κολλώντας τις. Στη μέση του μύλου κολλάμε ένα μικρό μπλε χαρτονένιο κυκλάκι. Κολλάμε τον ανεμόμυλο πάνω στο κονσερβοκούτι. Τέλος, για τη σκεπή κόβουμε ένα κύκλο (διάμετρο 10cm) από το μπλε κανσόν χαρτόνι. Έπειτα, κόβουμε ένα μικρό κομμάτι από τον κύκλο, για να πάρει το σχήμα του κώνου και το κολλάμε στο πάνω μέρος από το κονσερβοκούτι. Φυσικά, δεν ξεχνάμε να χαράξουμε με το κοπίδι μια μικρή σχισμή για να βάλουμε τα χρήματα που θα αποταμιεύσουμε.


3η Κατασκευή: ΗΛΙΟΛΟΥΣΤΟ ΜΟΜΠΙΛΕ



ΥΛΙΚΑ:
· σκληρό χαρτόνι από χαρτόκουτα
· κίτρινη, κόκκινη, μπλε, άσπρη, μαύρη τέμπερα
· χρυσόκολλες
· χρυσή κορδέλα
· ψαλίδι, κόλλα


ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ:
Σχεδιάζουμε στο χαρτόκουτο έναν ήλιο, ένα κύκλο ως πρόσωπο του ήλιου, 2 σύννεφα μεγάλα και 2 σύννεφα μικρότερα, ένα χελιδόνι και 2 μικρότερα φτερά. Αφού τα κόψουμε, τα χρωματίζουμε ανάλογα όπως φαίνεται στη φωτογραφία. Για να δώσουμε την αίσθηση του τρισδιάστατου στο μόμπιλε κολλάμε τα μικρότερα σύννεφα πάνω στα μεγάλα, το πρόσωπο στο κέντρο του ήλιου και τα μικρά φτερά πάνω στα φτερά του χελιδονιού. Παράλληλα, τα διακοσμούμε με τις χρυσόκολλες. Τελειώνουμε την κατασκευή στερεώνοντας το κάθε κομμάτι μας πάνω στη χρυσή κορδέλα.


Καλή Επιτυχία

* Προτεινόμενες Κατασκευές από την Νηπιαγωγό ‘Ελενα Αλεβίζου
Παιχνίδια εσωτερικού χώρου
(κατάλληλα για σπίτια χωρίς μεγάλο κήπο ή για αλλαγές του καιρού την τελευταία στιγμή)
Χειροτεχνίες
Βραχιόλια και Κολιέ

Αυτή μπορεί να είναι και η κεντρική δραστηριότητα του πάρτυ, κυρίως αν αυτό απευθύνεται αποκλειστικά σε κορίτσια, ή μπορεί να πραγματοποιηθεί ενδιάμεσα από άλλα παιχνίδια. Τα υλικά που θα χρειαστούν είναι πολύ απλά όπως λίγα μέτρα σχοινιού ή πετονιάς, ψαλίδια και βέβαια πολύχρωμες χάντρες, κουμπιά αλλά και κορδέλες ή κλωστές που μπορείτε να βρείτε ξεχασμένες στο σπίτι. Ακόμη, για περισσότερη ευκολία υπάρχουν έτοιμες στο εμπόριο συσκευασίες που περιέχουν όλα τα «σύνεργα» για την κατασκευή παιδικών κοσμημάτων. Θυμηθείτε πως αυτή η δραστηριότητα χρειάζεται εκτός από την καλή διάθεση και όρεξη να δημιουργήσετε ατέλειωτες σειρές με χάντρες. Δείξτε προσοχή στην χρήση ψαλιδιών (προτιμήστε τα πλαστικά-παιδικά ψαλίδια) και φροντίστε τα κολιέ να μην είναι πολύ σφιχτά στον λαιμό των παιδιών.

Παντομίμα
Ένα παιδί που μπορεί να επιλεγεί μετά από κλήρο στέκεται μπροστά στα άλλα παιδιά και αφού σκεφτεί ένα ζώο(εδώ μπορείτε να βοηθήσετε και εσείς με διάφορες ιδέες) προσποιείται τις κινήσεις του. Οι υπόλοιποι πρέπει να μαντέψουν χωρίς να κάνουν ερωτήσεις. Ανάλογα την ηλικία των παιδιών τα παιδιά μπορεί να μιμηθούν και πιο πολύπλοκες οδηγίες, όπως τον τίτλο μίας ταινίας ή ενός βιβλίου.

Χορεύοντας
Μπορείτε να οργανώσετε έναν διαγωνισμό χορού. Τα παιδιά μπορούν να επιλέξουν εάν θα χορέψουν μόνα τους ή σε ζευγάρια. Κριτική επιτροπή μπορούν να είναι γονείς και κάποια παιδιά που δεν θέλουν να χορέψουν.

Μπορείτε να δώσετε ιδέες στα παιδιά να χορέψουν με παράξενους τρόπους. Εάν είναι σε ζευγάρια μπορούν να χορέψουν έχοντας ένα μπαλόνι ανάμεσα τους. Μπορεί να χορέψουν ένα ρυθμικό κομμάτι κάθε φορά με διαφορετικό μέλος του σώματος τους. «Χορεύουμε μόνο με το χέρι μας», «μόνο με το κεφάλι», «μόνο με την μέση μας» κοκ. Στο τέλος «χορεύουμε με όλο μας το σώμα».

«Ο Ιάκωβος είπε»
Ένα παιχνίδι που συνήθως τα παιδιά το γνωρίζουν και τους αρέσει πολύ. Δίνετε εντολές στα παιδιά και πριν από κάθε εντολή λέτε «Ο Ιάκωβος είπε….». Τους ενημερώνετε από πριν, ότι εάν «δεν το πει ο Ιάκωβος» δεν πραγματοποιούν την εντολή. Δηλαδή εάν τους πείτε «πιάστε την μύτη σας» δεν πρέπει να το κάνουν γιατί είναι κάτι που «δεν το είπε ο Ιάκωβος»! Όποιος μπερδεύεται βγαίνει από το παιχνίδι και νικητής είναι αυτός που θα «υπακούσει» στις σωστές εντολές μέχρι τέλους.

«Βάψε χρώμα»
Ένα παιδί είναι ο κυνηγός… Φωνάζει «βάψε χρώμα» και λέει ένα χρώμα. Όλα τα παιδιά πρέπει να πιάσουν ένα αντικείμενο αντίστοιχου χρώματος ενώ ο κυνηγός τα κυνηγάει εάν προλάβει και πιάσει κάποιο παιδί πριν αυτό πιάσει το… χρώμα τότε γίνεται εκείνο κυνηγός.

«Σπάσε το μπαλόνι»
Δένετε στο πόδι κάθε παιδιού ένα μπαλόνι. Μόλις ξεκινήσει μουσική, το κάθε παιδί προσπαθεί να σπάσει τα μπαλόνια των άλλων προστατεύοντας όμως το δικό του. Μόλις σταματήσει η μουσική νικητές είναι αυτοί που έχουν «σώσει» τα μπαλόνια τους.

Φυσικά η λίστα των παιχνιδιών μπορεί να γίνει πολύ μεγάλη. Τα παιδιά θα σας δώσουν πολλές ιδέες αλλά κάποια στιγμή θα θελήσουν να παίξουν και χωρίς την δική σας καθοδήγηση.

Υπάρχει και η επιλογή του να έχετε κάποιον επαγγελματία στο πάρτι σας που θα οργανώσει τα παιχνίδια. Προσπαθήστε να βγείτε από τις τετριμμένες επιλογές (ένας κλόουν που κάνει κόλπα) και ρωτήστε άλλες μαμάδες για κάποιον που γνωρίζουν ή βρείτε μια παιδαγωγό που έχει ως προσόν της το κέφι.

Τσαντάκια από τσόχα


Φτιάξτε πανέμορφα τσαντάκια από τσόχα χωρίς να χρειάζεται να τα ράψετε!

Τι θα χρειαστείτε: τσόχα μαύρη 1 φύλλο λεπτή και 1 φύλλο χοντρή, τσόχα άσπρη 2 φύλλα, τσόχα γκρι 1 φύλλο, 1 ψαλιδάκι, 1 κόλλα, το πατρόν

Πως θα το φτιάξετε:

Τυπώστε το πατρόν και κόψτε χωριστά κάθε κομμάτι του με το ψαλίδι.

Συνδετήρες – Φατσούλες

Οι συνδετήρες – φατσούλες θα κρατήσουν σίγουρα ευχάριστη παρέα στο διάβασμα των παιδιών. Πρόκειται για μία γρήγορη και εύκολη κατασκευή για παιδιά δημοτικού - γυμνασίου.

Προτρέψτε τα να δημιουργήσουν διάφορους χαρακτήρες αλλάζοντας χτενίσματα ή προσθέτοντας αξεσουάρ (πχ καπέλο από χαρτί…).

Τι θα χρειαστείτε: 1 συνδετήρα( κατά προτίμηση όχι πολύ μικρό), 1 κόλλα, 2 ματάκια για κούκλες. Αν θέλετε μπορείτε να κόψετε 2 στρογγυλά ματάκια από χαρτί και να τα ζωγραφίσετε. 1 ψαλίδι, λίγο μαλλί- νήμα

Πως θα τα φτιάξετε...
Κόψτε το νήμα και φτιάξτε μια τουφίτσα από μαλλί στο μήκος που επιθυμείτε
Περάστε την τούφα από το επάνω μέρος του συνδετήρα (όχι από την πλευρά που πιάνει το βιβλίο)

Ζωάκια από πλαστελίνη




Ζωάκια από πλαστελίνηΈνας εύκολος τρόπος για να κάνετε πολύ...γλυκά ζωάκια από πλαστελίνη.

Αν το παιδί είναι από 2 ½ - 4 ½ ετών τότε μπορείτε να το βοηθήσετε να τα κατασκευάσει. Για μικρότερα παιδιά μπορείτε να τα ετοιμάσετε εσείς και στην συνέχεια να παίξετε παρέα ένα παραμύθι!

Τα μεγάλα παιδιά εξασκούν τις λεπτές τους δεξιότητες και γιατί όχι μπορούν να φτιάξουν και μια πολύ ωραία μικρή συλλογή φτιαγμένη απο τα χεράκια τους...

Προετοιμάστε όλα τα κομμάτια... μια μπάλα για το σώμα , μια για το κεφάλι, δύο αυτάκια, μια ουρά δυο μάγουλα, δύο ματάκια, μια μυτούλα και τέσσερα ποδαράκια.
Στην συνέχεια περάστε την μισή οδοντογλυφίδα στο σώμα και εκεί στερεώστε το κεφάλι.
Προσθέστε την ουρά και τα πόδια
Μετά συνεχίστε με το κεφάλι βάζοντας πρώτα τα αυτάκια
Βάλτε μάγουλα, στη συνέχεια τη μύτη και τα μάτια
Με την άκρη μιας οδοντογλυφίδας κάντε τελίτσες στα μαγουλάκια για μουστάκια
Σχεδιάστε τα ματάκια χαράζοντας με την άκρη της οδοντογλυφίδας την πλαστελίνη
Τέλος κάντε 2 τριγωνάκια στο εσωτερικό των αυτιών με την βοήθεια της οδοντογλυφίδας…

http://www.paidorama.com/assets/patron-tsantoula.pdf
 


Παιχνίδια στην αυλή
Είναι σημαντικό πριν ξεκινήσετε τα παιχνίδια, να κάνετε ένα σύντομο παιχνίδι γνωριμίας μιας και που μπορεί να μην γνωρίζονται όλοι οι μικροί σας καλεσμένοι μεταξύ τους:

Μπορεί να βάλετε τα παιδιά σε κύκλο και ο καθένας απλώς να λέει το όνομα του. Μπορεί όποιος λέει το όνομά του να κάνει και μια κίνηση ή έναν ήχο. Δώστε μια μπάλα ή ένα μπαλάκι και όποιος το πετάει να λέει το όνομα του. Πάρετε ένα κουβάρι και όποιος το πετάει λέει το όνομά του. Στο τέλος θα έχετε σχηματίσει έναν ιστό αράχνης…
Κρυμμένος Θησαυρός
Υπάρχουν άπειροι τρόποι για να παιχτεί αυτό το παιχνίδι. Ενδεικτικά επιλέγουμε τους παρακάτω:

Μπορείτε να σκορπίσετε αληθινά, πλαστικά ή σοκολατένια νομίσματα στον κήπο και να αφήσετε τα παιδιά να τα βρουν. Διαφορετικά, κρύψτε την τσάντα με τα δωράκια του κάθε παιδιού και έπειτα δώστε στο καθένα ένα μικρό χαρτί με οδηγίες ή κάποιο γρίφο ώστε να καταφέρουν να την βρουν (μια άλλη καλή ιδέα είναι να ζωγραφίσετε απλούς χάρτες θησαυρού, κατάλληλους για παιδιά μικρής ηλικίας). Ακόμη, το παιχνίδι μπορεί να γίνει λίγο πιο περίπλοκο αν χωρίσετε τα παιδιά σε ομάδες και τους δίνετε σταδιακά στοιχεία για την τοποθεσία του «θησαυρού», έτσι ώστε να βρίσκουν κάθε φορά μια πληροφορία (εάν τα παιδιά είναι μικρά, προτιμήστε μικρούς γρίφους που θα διαβάζετε εσείς, που θα συνοδεύονται από μία εικόνα).




Μάντεψε Ποιος…
Κολλήστε με ταινία στην πλάτη του κάθε παιδιού μία μικρή κάρτα με την φωτογραφία ενός ζώου ή ενός αντικειμένου. Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, κάθε παιδί πρέπει να κάνει ερωτήσεις που μπορούν να απαντηθούν μόνο με «ναι» ή «όχι» ώστε να καταφέρει τελικά να μαντέψει τι απεικονίζεται στην κάρτα της πλάτης του. Βοηθήστε τους μικρούς καλεσμένους σας εξηγώντας τους ότι μπορούν να αρχίσουν το παιχνίδι κάνοντας για πρώτη ερώτηση «Είμαι κάποιο ζώο ή αντικείμενο;». Στο τέλος κάθε παιδί λέει με την σειρά του τι νομίζει ότι είναι.

Μάντεψε πόσες καραμέλες
Γεμίστε ένα διαφανές βάζο με καραμέλες. Αρχίστε να ρωτάτε τα παιδιά να μαντέψουν τον αριθμό τους. Αυτός που θα πετύχει τον ακριβή αριθμό ή κάποιον πολύ κοντά στον πραγματικό κερδίζει όλο το βάζο με τις καραμέλες για να το μοιραστεί με την οικογένεια του ή κάποιο μικρό δωράκι όπως ένα γλειφιτζούρι.

Μια διαφοροποίηση του παιχνιδιού είναι να δημιουργήσετε «λουλούδια» από γλειφιτζούρια, καρφιτσώνοντας τα σε μια μπάλα από φελιζόλ ή κάποιο άλλο μαλακό υλικό(για παράδειγμα την βάση από κάποια σύνθεση λουλουδιών). Αυτό είναι και μια πολύ όμορφη ιδέα για τον στολισμό του πάρτυ, ιδιαίτερα των τραπεζιών.

Αν το πάρτυ έχει κάποιο θέμα θα ήταν πολύ όμορφο τα γλειφιτζούρια να ταιριάζουν με αυτό. Τέλος, θα ήταν προτιμότερο μόλις τελειώσει το παιχνίδι να μοιράσετε τις καραμέλες και τα γλειφιτζούρια στα παιδιά.

Βόλεϊ με νερόμπαλες
Αυτό το παιχνίδι αποτελεί μια «ανώδυνη» εκδοχή του νεροπόλεμου που σίγουρα ενθουσιάζει κάθε μικρό παιδί αλλά συγχρόνως τρομάζει όλες τις μαμάδες στην ιδέα της βρεγμένης καταστροφής που μπορεί να επιφέρει! Μην ξεχάσετε ότι βασική προϋπόθεση για το παιχνίδι αυτό είναι να ζητήστε από τους γονείς να έχουν φέρει μαζί τους και μια δεύτερη αλλαξιά ρούχα για τα παιδιά τους.

Οι κανόνες του παιχνιδιού θέλουν τα παιδιά χωρισμένα σε ζευγάρια και από τις δύο πλευρές του γηπέδου (μπορείτε να δημιουργήσετε ένα αυτοσχέδιο γήπεδο υψώνοντας ένα δίχτυ ανάμεσα από δυο δέντρα). Το κάθε ζευγάρι κρατά τις άκρες μιας πετσέτας, στη μέση της οποίας υπάρχει ένα μπαλόνι με νερό. Σκοπός του παιχνιδιού είναι να καταφέρουν να την πετάξουν στη άλλη πλευρά του διχτιού και η αντίπαλη ομάδα να το πιάσει μέσα στη δικιά της πετσέτα. Η ομάδα η οποία χάσει την μπάλα δίνει ένα πόντο στη αντίπαλη.

Μια διαφοροποίηση για τα παιδιά των μικρότερων ηλικιών είναι να τους δώσετε μεγάλες κουβέρτες αντί για πετσέτες τις οποίες θα κρατούν οι δύο αντίπαλες ομάδες και θα πρέπει εσείς να πετάτε την μπάλα από την μία ομάδα στη άλλη.

Μουσικές Καρέκλες
Το γνωστό παιχνίδι που πάντα κερδίζει τα παιδιά. Οι κανόνες πολύ απλοί: ο αριθμός των καρεκλών είναι πάντα κατά μία καρέκλα μικρότερος από τον αριθμό των παιδιών. Η επιλογή της μουσικής είναι δική σας, μόνο προσέξτε να είναι κατάλληλη για την ηλικία των παιδιών. Όσο η μουσική παίζει τα παιδιά γυρίζουν γύρω από τις καρέκλες. Όταν η μουσική σταματά, τα παιδιά πρέπει να καθίσουν. Μην ξεχνάτε να κλείνετε την μουσική κατά τακτά χρονικά διαστήματα και να αφαιρείτε κάθε φορά μια καρέκλα.

Το κρυμμένο δώρο
Γι’ αυτό το παιχνίδι θα χρειαστείτε ένα μικρό δωράκι όπως ένα γλειφιτζούρι, μια μικρή φιγούρα κάποιου παιδικού ήρωα, χρωματιστά μολύβια ή κάτι άλλο που θα σκεφτείτε.

Τυλίχτε το δωράκι με πολλά χαρτιά περιτυλίγματος που έχουν περισσέψει και με εφημερίδες(μπορείτε να τις χρωματίστε εσείς ή τα παιδιά σας από πριν για να είναι πιο ευπαρουσίαστες). Στο τέλος θα δημιουργηθεί μια μεγάλη μπάλα που θα περνάει από παιδί σε παιδί. Κάθε φορά ο καθένας θα αφαιρεί και ένα χαρτί περιτυλίγματος, ώσπου να μην μείνει πια κανένα και το δώρο να καταλήξει στο τυχερό που θα βγάλει το τελευταίο χαρτί. Μπορεί όπως στις μουσικές καρέκλες να έχετε μουσική και με το σταμάτημα της τα παιδιά να αφαιρούν το περιτύλιγμα.


Σκυταλοδρομίες - Κάθε μορφής…

Τα παιδιά χωρισμένα σε δύο ή περισσότερες ομάδες προσπαθούν να μεταφέρουν νερό από έναν γεμάτο κουβά που είναι μπροστά απο την κάθε ομάδα σε έναν άδειο που βρίσκεται απέναντι της. Κάθε φορά ξεκινάει και διαφορετικό παιδί. Νικήτρια είναι η ομάδα που θα γεμίσει πρώτη τον άδειο κουβά.

Η γνωστή σκυταλοδρομία με την μεταφορά αυγών (φροντίστε να είναι βρασμένα για να έχετε λιγότερα ατυχήματα) είναι πάντα διασκεδαστική. Το πρώτο παιδί της κάθε ομάδας μεταφέρει το αυγό μέσα σε ένα κουτάλι που έχει στο στόμα του και το πηγαίνει απέναντι απο την ομάδα του σε ένα καλάθι. Περιμένει εκεί μέχρι να έρθει το επόμενο παιδί της ομάδας του. Νικήτρια είναι η ομάδα που όλα τα μέλη της θα μεταφέρουν τα αυγά πρώτοι. Εάν κάποιο αυγό σπάσει στην διαδρομή, ο παίχτης επιστρέφει στην αρχική του θέση και παίρνει ένα καινούργιο.

πηγη : http://www.paidorama.com

Περιμένω και τις δικές ιδέες για να συμπηρώσουμε
μαζί αυτή την ανάρτηση

Share it